جیمز کومی: تنها در جلسه علنی کنگره شهادت می‌دهم

رئیس اخراجی اف‌بی‌آی برای شهادت در کنگره آمریکا به شرط علنی بودن آن، اعلام آمادگی کرد.

جیمز کومی: تنها در جلسه علنی کنگره شهادت می‌دهمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، «جیمز کومی»، رئیس پیشین «اف‌بی‌آی» (اداره تحقیقات فدرال آمریکا)، که چند روز پیش از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، از کار برکنار شده بود، اعلام کرد به شرطی حاضر است در کنگره آمریکا درباره تحقیقات درخصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا شهادت دهد که جلسه استماع به صورت علنی برگزار شود.    

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا پس از اخراج کومی از سوی ترامپ از او دعوت کرده بود به عنوان یک شهروند عادی و بر اساس تحقیقات قبلی خود، پاسخگوی سوالات اعضای این کمیته درباره ارتباط تیم ترامپ با روسیه باشد. با این وجود، کومی دعوت برای حضور در جلسه سه‌شنبه آینده‌ی کمیته اطلاعاتی سنا رد کرد. 

از سوی دیگر، ترامپ شب گذشته در پیامی توئیتری، به جیمز کومی هشدار داد اگر علیه وی اطلاعاتی را افشا کند، نوار مکالمات قبلی خودش با او را منتشر خواهد کرد. 

ترامپ پس از اخراج بحث‌برانگیز رئیس اف‌بی‌آی که باعث تقویت احتمال استیضاح وی نیز شده است، اظهار داشت: کومی کارش را درست انجام نمی‌داد؛ بنابراین برکنارش کردم. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار