میرسلیم در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان؛

از فکر ارزشمند جوانان استفاده می کنم/ مهاجرت 150هزار فارغ التحصیل به خارج از کشور

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قطعاً در آینده از فکر ارزشمند جوانان در امور کشور استفاده خواهم کرد.

از فکر ارزشمند جوانان استفاده می کنم/ مهاجرت 150هزار فارغ التحصیل به خارج از کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مصطفی میر سلیم در سفر به کرمان در بین دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: بزرگترین رنجم مهاجرات 150هزار فارغ التحصیل به خارج از کشور است، این در حالسیست که ما به همه ی اینها نیاز داریم.

وی افزود: متأسفانه هم اکنون می بینیم به غربی ها به ویژه آمریکا چشم دوخته شده و جوانان ما را با قدر ناشناسی تحقیر می کنند.

میرسلیم خاطرنشان کرد: من می دانم شکستن تحریم ها مگر با کوشش جوانان میسر نمی شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون نگرانی از آینده ندارم، اما امیدی هم به اینکه از دیگران به ما خدمتی برسد، ندارم.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بهادادن به نسل جوان تحصیل کرده را از برنامه های اصلی خود عنوان کرد و گفت: اعتقادم به شایسته سالاری است، ادعای بدون سند نمی کنم، اگر به سابقه ی من نگاه کنید، می بینید کاری به ترجیح دادن خویشاوندان و دوستان ندارم، بلکه برای من همه ی جوانان کشور یکسان هستند.

میرسلیم افزود: وجه تمایز در اعتقاد به این انقلاب، پایبندی به قانون اساسی و پیروی از رهبر این انقلاب است.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین دانشجویان، خاطرنشان کرد: خوشحالم به جای رفاه و کسب درآمد وقت خود را صرف تحقیق، دانشگاه و رشد کشور می کنید.

میرسلیم تصریح کرد: آینده ما به شرط اعتنا به جوانان و آینده سازان روشن است که در صورت موفقیت، بنده کار را به دست کاردانان با علم و همت، متعهد و جوان خواهم سپرد.

این نامزد ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود به بیان خاطره ای از مرحوم هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و یادآور شد: صبح روزی که فوت کردند، ایشان را دیدم، بعد از جلسه کمیسیون امور زیر بنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیداری داشتیم، وی یک جمله گفت "ما از پس مشکلات و پیچیدگی ها بر نخواهیم آمد و من نتیجه گرفتم راهی نداریم  جز آنکه به دولتی برسیم که با رهبری یک پارچه باشد، نظیر آن موقع که رییس جمهور بودم و سپاه و صدا و سیما با ما همراه بود، " این جمله وی است و خیلی دقیق است.

میرسلیم بیان کرد: تعجب کردم از بیان این مسئله، این جمله ناشی از شفافیتی بود که به آن دست یافته بود، آن روز برعکس روزهای دیگر بود، این حرف ناشی از 60 سال تجربه است.

وی گفت: به این وصیت هاشمی رفسنجانی عمل کنیم، چرا که از دید ایشان نیز، نسخه ی رفع مشکلات در یکپارچی است.

میرسلیم افزود: در این چهار سال در جا زدیم، در صحنه فعالیت صنعتی رتبه از دست داده ایم، انتخاب غلط علمی، تورم را به همراه داشت.

وی تأکید کرد: نباید سراغ راه حلی می رفتیم که جوانان را دچار یاس و تضعیف بنیان خانواده کند، اکنون کارگران ما بیکار شده اند.

میرسلیم به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اشاره و خاطرنشان کرد: اگر عمل کرده بودید، الان وضع بهتر شده بود، اشتغال را از بین برده اید.

این نامزد ریاست جمهوری خطاب به دولت فعلی، تصریح کرد: 4سال پیش به استناد گفته های خود دولت مردان چاره مسائل کشور این بود که تحریم را بشکنیم، با نرمش قهرمانانه پیش رفتیم، دو سال نیم رفت آمد کردند، 5+1 و ...، حتی ما تا تعهدات پیش رفتیم و خودشیرینی کردیم و آنها تقریبا هیچ نکردند، مگر بخشی که به نفع خودشان بود و آن هم راه پیدا کردن به بازار ما به عنوان بازار مصرف بود، در واقع آمدند تا بازار ما را تسخیر کنند.

وی یادآور شد: اکنون چرا باید برگردیم به عقب، چون اینها خودباوری ندارند، به جوانان اعتقاد ندارند، باور ندارند ما می توانیم کاری انجام دهیم.

میرسلیم بر تلاش برای ورود مغزهای ایرانی به منظور خدمت به ایران تأکید کرد و گفت: به دست ایرانی ها کارهای خوب قابل انجام است، اکنون متأسفانه وجود دانشگاه ها برای بازی است، چرا از اینها استفاده نمی شود، چرا آنچه از خارج وارد می شود خوب است، بالاخره ورود وسایل به این افراد برکات می رساند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: متأسفانه افتخار می کنیم هواپیما از خارج وارد کرده ایم، اما باید ببینیم هر کاری در صنعت و خدمات انجام می شود، دوام می آورد.

میرسلیم با اعلام اینکه باید پشت هر اقدامی تدبیر باشد، به بحث خودکفایی گندم اشاره و خاطرنشان کرد: چندبار خودکفایی گندم را جشن گرفتیم اما این دائم قطع می شود و دوباره می رسیم و دوباره قطع می شود، بهتر است همه ی برنامه های ما دوام داشته باشد و پشت هر اقدامی تدبیر باشد.

وی علت بوجود آمدن حاشیه نشینی را از بین رفتن روستاها و بیابان زایی عنوان و تصریح کرد: باید ریشه را درست کرد و برای اینکار باید از روستا ها شروع کنیم.

میرسلیم بیان داشت: اولویت اول، رسیدگی به محرومان است، البته رسیدگی درست نه صدقه ای و برای اینکار باید زندگی همراه با کرامت برای آنها ایجاد کرد و فقر را ریشه کن و در واقع از تمام ظرفیت های انسانی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: برنامه ما این است حقوق تضعیف شده برآورده شود، آنچه که جالبست دولت روحانی به مجلس برنامه نداد و این از عجایب روزگار است.

میرسلیم گفت: اجازه نمی دهیم به اسم آزادی از آزادی سوءاستفاده شود، یکی از راه های ترقی این است اهل رسانه همفکری و کمک کنند.

وی راه پیشرفت کشور را استفاده از افراد شایسته کشور با هر حزبی، به شرط اعتقاد به انقلاب عنوان کرد.

حضور در کنار صندوق ها نشانه اقتدار ماست

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار