کرمانشاه؛

پیش‌بینی تولید 21 هزار تن انگور یاقوتی در استان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال 21 هزار تن انگور یاقوتی در این استان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رضا زارعی سطح باغات انگور یاقوتی استان کرمانشاه را 3352 هکتار اعلام کرد و افزود: 2993 هکتار از تاکستان های انگور یاقوتی استان بارور هستند و 359 هکتار دیگر هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.


  وی متوسط عملکرد انگور یاقوتی در استان را هشت تن در هکتار دانست و افزود: پیش بینی می‌شود امسال 21 هزار تن انگور یاقوتی در استان تولید شود که این میزان تولید حدود 1680 میلیارد تومان درآمدزایی برای کشاورزان استان به همراه خواهد داشت.

به گفته زارعی هر هکتار باغات انگور یاقوتی سالانه حدود 64 میلیون تومان درآمدزایی برای باغداران به همراه دارد.

زارعی افزود: عمده تاکستان‌های انگور یاقوتی استان کرمانشاه در شهرستان‌های گرمسیری استان مثل قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب قرار دارند، هرچند در دیگر شهرستان‌ها نیز کم و بیش تاکستان انگور یاقوتی داریم.

وی با بیان اینکه برداشت انگور یاقوتی از منطقه سومار آغاز خواهد شد، افزود: بیشترین انگور یاقوتی تولیدی در استان کرمانشاه از شهرستان سرپل ذهاب است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه هر ساله از هفته اول خرداد برداشت انگور یاقوتی در استان آغاز می شود، افزود: امسال به دلیل تغییرات رخ داده در میزان بارش ها و کم بودن آن در فصل پاییز شاهد برداشت دیرهنگام انگور یاقوتی در مقایسه با سال‌های قبل خواهیم بود.

به گفته زارعی امسال برداشت انگور یاقوتی در استان از هفته دوم خرداد ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.