کرمان؛

۷۰درصد زندانیان منوجان متاهل و۹۰درصد دیپلمه هستند

مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت:‌ 96 درصد از زندانیان شهرستان منوجان تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم دارند که مسئله باید مدنظر آموزش و پرورش قرار گیرد.

۷۰درصد زندانیان منوجان متاهل و۹۰درصد دیپلمه هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رمضان امیری رئیس زندان‌های استان کرمان گفت : مجموعه زندان یکی از دستگاه‌های حاکمیتی است که در بحث امنیت هر شهرستان می‌تواند مفید باشد،  زندان در واقع باید دانشگاهی جامع و کامل در تمام عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی افزود :  در بحث ستاد دیه و در حوزه درمان اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: کار ستاد دیه رسیدگی به امور افراد نیازمند است که بتوانند به آغوش خانواده باز گردند.

امیری بیان  کرد: در بحث پیشگیری چنین جرم‌های غیرعمدی می‌طلبد دولت، مردم و سازمان‌های فرهنگی به ستاد دیه کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد : 67 درصد از مددجویان زندان منوجان متأهل هستند که 88 درصد آنها بیشتر از یک فرزند دارند که باید پیگیری و ریشه‌یابی شود.

امیری با اشاره به اینکه در منوجان 100 نفر زندانی باز وجود دارد که می‌توانند بیرون به کار مشغول شوند، افزود: 63 درصد از زندانی‌ها، بومی شهرستان هستند که برای شهرستان تهدید به حساب می‌آید.

مدیر‌کل زندان‌های استان کرمان با بیان اینکه فقط 12 شهرستان استان کرمان دارای زندان و بازداشتگاه است، ادامه داد: 28 درصد از زندانی‌های زندان منوجان از شهرستان‌های قلعه‌گنج و کهنوج هستند.

امیری بیان داشت: 96 درصد از زندانی‌ها دیپلمه و زیر دیپلم هستند که این امر به نظارت آموزش و پرورش بر می‌گردد و اینکه با توجه و برنامه‌ریزی شرایطی فراهم سازد که از خروج دانش‌آموزان از مدرسه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه 89 درصد از زندانیان زیر 40 سال هستند، تصریح کرد: 65 درصد از زندانیان در بحث مواد مخدر و 76 درصد از زندانیان بار اولی هستند.

امیری با اشاره به اینکه دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی به تنهایی نمی‌توانند امنیت کامل را برای مردم فراهم سازند، گفت: با توجه به اینکه در این امر تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است، اما نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش زندانی در شهرستان داشته‌ایم.

وی از جشن گلریزان در 31 خرداد ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 زندانی غیرعمد داریم که چهار نفر به خاطر مهریه و دو نفر به خاطر چک برگشتی در زندان منوجان هستند و با همت خیران و مردم شهرستان بتوانیم این 6 نفر را آزاد و به آغوش خانواده باز گردانیم.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار