بجنورد؛

خسارت 5 میلیارد ریالی زلزله به شبکه های برق

زلزله خراسان شمالی 5 میلیارد ریال به شبکه های برق خسارت زد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛احمد بوستانی مدیر توزیع برق شهرستان بجنورد گفت : زلزله 5 و 7 دهم ریشتری خراسان شمالی افزون بر 5 میلیارد ریال به شبکه برق استان خسارت وارد کرد.

وی افزود : هنوز میزان دقیق خسارت وارده مشخص نشده و میزان تقریبی خسارت های وارده به شبکه برق شهرستان بجنورد 3 میلیارد ریال برآورد شده است.

بوستانی علت بروز خاموشی هنگام وقوع زلزله را به دلیل شدت ارتعاشات شبکه و تداخل فازها و اتصال کوتاه شدن شبکه عنوان کرد و افزود: 2 پست فشار قوی بدرانلو و بجنورد به دنبال این حادثه بلافاصله از مدار خارج و پس از آن 16 فیدر منتهی به این پست ها نیز قطع شد.

وی از اعزام سریع گروه های اتفاقات و عملیات برای رفع خاموشی خبر داد و اظهار داشت: با تلاش نیروهای اعزامی، در ساعت اولیه پس از حادثه فیدرهای بحرانی مراکز حساس از پست باباامان برق دار شد و پس از آن تلاش برای برق دار کردن گلستان شهر آغاز شد.

بوستانی با اشاره به این که روز پس از حادثه نیر 70 نفر در قالب 22 گروه برای برق رسانی به 18 روستای حادثه دیده اعزام شدند گفت: 223 کنتور شکسته شده و زیر آوار مانده در همان روز نخست اصلاح و سرویس و نصب مجدد شد و عملیات برق رسانی به چادرهای امدادی منازل تخریب شده نیز با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر هیچ نقطه ای از استان بی برق نیست تصریح کرد: به دلیل شدت تخریب در گلستان شهر بجنورد و عدم امکان سکونت برخی خانوارها در این منازل سست، عملیات برق رسانی به 100 چادر امدادی این شهرک نیز تا پایان امروز انجام خواهد شد.

مدیر توزیع برق شهرستان مانه و سملقان نیز در این ارتباط گفت: به دنبال وقوع زمین لرزه 5 و 7 دهم ریشتری 23 اردیبهشت ماه سال جاری در شهر پیش قلعه از توابع شهرستان مانه و سملقان، 2 میلیارد و 100 میلیون ریال به شبکه های برق این شهرستان خسارت وارد شد.

علیرضا دلبری افزود: 8 تیم کاری شامل 3 گروه شعبه، یک گروه اتفاقات و عملیات، یک گروه تعمیرات، یک گروه رزرو اتفاقات، یک گروه بازرسی و یک گروه نصب کنتور به روستاهای زلزله زده اعزام شدند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.