رشت؛

بازدید از تالاب انزلی در آستانه روز تنوع زیستی

۳۲ نفر از بهورزان دانشکده پرستاری گیلان در آستانه روز تنوع زیستی از تالاب انزلی بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی با اعلام این خبر گفت:این بازدید برای آشنایی هرچه بیشتر کارکنان و اعضای هیات علمی مرکز بهداشت شهرستان بندر انزلی و همچنین دانشجویان و  بهورزان دانشکده پرستاری با وضعیت تالاب انزلی بویژه در زمینه مشکل پسماندهای عفونی و  تاثیر آن بر محیط زیست انجام شد.
 
احسان هادی پور افزود:در این بازدید وضعیت شکننده اکوسیستم تالابی و همچنین اقدامات صورت گرفته به منظور احیای تالاب انزلی برای این افراد تبیین شد.
 
وی گفت: همچنین در خصوص وضعیت فعلی این اکوسیستم تالابی و عوامل مخرب آن،  همچنین انواع جانوران و گیاهان و گونه های مهاجم  موجود در تالاب از جمله  سنبل آبی و آزولا و تاثیر آنها بر تالاب انزلی بحث و گفتگو شد.
 
احسان هادی پور تصریح کرد: اول خرداد ماه روز جهانی تنوع زیستی است و تالاب انزلی به عنوان یکی از ذخایر بزرگ و مهم زیست کره مورد توجه علاقمندان به محیط زیست قرار دارد و گونه هایی همچون لاله تالابی به عنوان سنبل زیستی تالاب انزلی و انواع پرندگان مهاجر و آبزیان از جمله دلایلی است که این اکوسیستم زیبا را منحصر به فرد می کند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.