کرمان؛

کرمان ممتاز کشوری برای سرمایه گذاری در انرژی پاک

استاندار کرمان از افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۲۰ مگاوات طی ۲ ماه آینده (تابستان سال ۹۶) در ماهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،علیرضا رزم حسینی گفت: استان کرمان در حال برداشتن گام های اولیه در حوزه تولید انرژی های تجدیدپذیر است و تابش نور خورشید به عنوان یک ثروت عنایت خداوند به این استان است.
وی گفت: موافقت نامه 15 طرح در حوزه انرژی خورشیدی برای تولید 260 مگاوات در کرمان امضا و در این راستا 280 هکتار زمین واگذار شده است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه ایجاد منطقه ویژه فناوری انرژی های تجدیدپذیر ایده بسیار خوبی است افزود: حدود 500 هکتار زمین را در فاز اول برای اجرای این منطقه واگذار می کنیم که این مقدار تا 2 هزار هکتار قابل افزایش است .
وی گفت: توجه و اهمیت به محیط زیست، توسعه زیرساخت ها و روستاها به واسطه نیروگاه های خورشیدی، رونق بخش روستایی و مدیریت مهاجرت به شهرها، اشتغالزایی به دلیل ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر و حفظ و ذخیره منابع فسیلی از فواید توجه به بخش انرژی های تجدید پذیر و پاک است.
گفتنی است، کرمان به طور متوسط روزانه 10 ساعت تابش آفتاب را دارد لذا این مزیت مهم می تواند جایگاه این استان را در بخش تامین انرژی های پاک و همچنین جلب سرمایه گذاران خارجی ارتقا بخشد.
همچنین کوهبنان، ریگان و شهربابک، جنوب کرمان از جمله شهرستان های مستعد این استان در راستای اجرای زیرساخت های نیروگاه برق خورشیدی است که سرمایه گذارانی از کشورهای خارجی نیز در این راستا اعلام آمادگی کرده اند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار