کزازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نگاره‌های بوتی کلی زینت بخش «خندستان خدایی» می‌شود

کتاب «خندستان خدایی» که شاهکار دانته، سراینده ایتالیایی است با نگاره‌هایی از نگارنده نامبردار دوران نوزایی، بوتی کلی آراسته خواهد شد.

میرجلال‌الدین کزازی، نویسنده و شاهنامه پژوه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کتاب‌های در دست انتشارش گفت: کتاب‌هایی که زیر چاپ رفته، یکی «خندستان خدایی» یا «کمدی الهی دانته» است که چاپ آن به درازا کشیده است. آن هم از این رو که ناشر که انتشارات معین است می‌خواهد که کتاب را به شیوه‌ای هنری، چشم‌نواز و پاکیزه به چاپ برساند. این کتاب که شاهکار دانته، سراینده ایتالیایی است با نگاره‌هایی از نگارنده نامبردار دوران نوزایی، بوتی کلی آراسته خواهد شد. این کتاب می‌بایست به نمایشگاه امسال می‌رسید از همین روی چنین نشد.

وی افزود: کتاب دیگر «کرمانشاه: شهر شگرف ماه» نام دارد. این کتاب که در نشر دیباچه به زودی از چاپ درخواهد آمد، جنگی است از جستارهایی که من در این سالیان در زمینه‌های گوناگون از کرمانشاه شناسی نوشته‌ام. این جستارها به جز دو جستار که به پاس این کتاب نوشته شده است همه پیش‌تر در ماهنامه‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها به چاپ رسیده‌اند. 

این شاهنامه پژوه با اشاره به کتاب دیگر زیر چاپ خود اظهار داشت: کتابی دیگر که به زیر چاپ رفته است و آن را کلک سیمین بیرون خواهد داد، از روزن راز نام دارد. این کتاب جنگی است از سروده‌ها که در سال‌های 54 تا 56 در پیوسته آمده‌اند. کتابی دیگر هم به زیر چاپ رفته است در نشر فوژان این کتاب که هنوز نامی برای آن برگزیده نشده است، گزارشی است از 18 بیت آغازین مثنوی که آن را نی‌نامه هم می‌نامند. این کتاب به شیوه گفتگو فراهم آمده است. دکتر غلامرضا خاکی که از استادان اندیشمند در دانش مدیریت است و دلبستگی بسیار به مولانا دارد پرسش‌هایی نغز و نازک و نوآیین را در پیوند با این بیت‌ها در میان نهاده است و من به فراخی به آنها پاسخ داده‌ام و این کتاب بدین گونه پدید آمده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.