رکورد 31 میلیونی آوارگان داخلی در سراسر جهان در سال 2016

به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می دهد در سال 2016، 31 میلیون نفر بر اثر درگیری، خشونت و بلایای طبیعی در داخل کشور خود آواره شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گزارش "شواری پناهندگان نروژی" و "مرکز مانیتورینگ آوارگان داخلی" که امروز منتشر شد، نشان داد درگیری، خشونت و بلایای طبیعی در سراسر جهان، 31 میلیون آواره داخلی در سال 2016 برجای گذاشته است.

این گزارش نشان داد 6.9 میلیون نفر در سطح جهان از درگیری و خشونت گریخته اند و 24.2 میلیون نفر هم بخاطر بلایای طبیعی مجبور به ترک محل زندگی خود شده اند.

بر اساس این گزارش، آفریقای سیاه بیشترین آسیب را از درگیری و خشونت متحمل شده است و 2.6 میلیون نفر از مردم آن مجبور شده اند به بخشهای دیگر پناه ببرند. خاورمیانه و آفریقای شمالی هم با 2.1 میلیون آواره داخلی در جایگاه دوم قرار گرفته اند. آسیای جنوبی با 1.1 میلیون آواره ناشی از خشونت و درگیری در جایگاه سوم قرار گرفته است.

آسیای جنوب شرقی و جنوبی بخاطر بلایای طبیعی بیشترین تعداد آواره را در سال 2016 داشته است. بلایای طبیعی در سال گذشته میلادی در چین و فیلیپین به ترتیب بیش از 7 میلیون و حدود 6 میلیون آواره داخلی برجای گذاشته است.

در حالیکه جامعه بین المللی تمام تمرکز خود را روی پناهجویان و مهاجران معطوف کرده است؛ تعداد آوارگان داخلی دو برابر مهاجران و پناهجویانی است که به کشورهای دیگر پناه برده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار