پیرهادی در صحن علنی شورای شهر تهران؛

هیئت نظارت آماری از صندوق‌های انتخاباتی ندارد/ نتیجه انتخابات را پذیرفته‌ایم

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: بدون شک نتیجه انتخابات را پذیرفته‌ایم اما اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم.

هیئت نظارت آماری از صندوق‌های انتخاباتی ندارد/ نتیجه انتخابات را پذیرفته‌ایمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پیرهادی رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و چهل و هفتمین جلسه شورا که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه از هیئت اجرایی انتخابات درخواست داریم که آمار تمام صندوق‌های رای را در اختیار هیئت نظارت قرار دهند، اظهار داشت: در حال حاضر هیئت نظارت بر انتخابات آمار هیچ صندوقی را ندارد، چرا که بر اساس اطلاعات به دست آمده، این هیئت تمام مسئولیت‌های خود را به وزارت کشور واگذار کرده است.

وی افزود: در 2 روز گذشته اعضای شورای شهر با رئیس مجلس اسلامی در این خصوص دیدار کردند، چرا که معتقدند هیئت نظارت بر انتخابات ساز و کار مستقلی ندارد. 

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگرچه هیئت نظارت باید از ابتدا تا انتهای انتخابات در فرآیند نظارتی خود حضور می‌داشت اما این کار انجام نشد، به همین دلیل معتقدیم هیئت نظارت هر چه سریعتر باید آرای خود را تجمیع کند، چرا که در چند روز گذشته این کار را انجام نداده است.

پیرهادی گفت: در خواست داریم که به صورت رندمی 10 درصد صندوق‌ها بازشماری شود، چرا که این تقاضا قانونی است و ما فرآیند قانونی را رعایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه درخواست تمکین به قانون در خواست زیادی نیست، گفت: این حقوق قانونی ما است که هم اکنون اجرایی نشدن آن باعث به وجود آمدن مشکلاتی در جامعه شده است، به همین دلیل هیئت نظارت بر انتخابات نباید در این خصوص فرافکنی کند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران افزود: برای نخستین بار است که در یک انتخابات تجمیعی در هیئت اجرایی انجام می‌شود، به همین دلیل درخواست داریم که یک نماینده بی‌طرف نسبت به حق قانونی کسانی که در انتخابات شرکت کرده‌اند، رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات را پذیرفته‌ایم اما اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم، تاکید کرد: امروز ما 16 میلیون نفر به نتیجه انتخابات احترام می‌گذاریم و مانند کسانی که در سال 88 به مدت 6ماه کشور را به آشوب کشیدند، عمل نمی‌کنیم.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: اتفاقات سال 88 هیچگاه از تاریخ این کشور پاک نمی‌شود، به همین دلیل اعلام می‌کنیم که همه ما 16 میلیون نفر نجیبانه این انتخابات را پذیرفته‌ایم و مانند سیاسیون در سال 88 یک بام و دو هوا عمل نمی‌کنیم و مانند کسانی که سال 88 به خیابان‌ها ریختند و شهر را به آتش کشیدند، ما به خیابان‌ها نمی‌ریزیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار