شیراز؛

اجرای بسته جدید مراقبت های کودکان از خرداد

بسته جدید مراقبت های ادغام یافته کودک سالم و ناخوشی های اطفال (مانا) از خرداد ماه در شهرستان زرقان به صورت آزمایشی اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید محمدصادق کشفی نژاد مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به بازنگری نکردن بوکلت چارت مراقبت های ادغام یافته کودک سالم و ناخوشی های اطفال از سال 86، نیاز به روزآمدسازی آن احساس می شد که به همت گروه مراقبت کودکان وزرات بهداشت و استادان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر این مهم صورت پذیرفت.
 
کشفی نژاد با بیان اینکه در بسته جدید، سطح مراقبت ها از نظر کمی و کیفی ارتقاء یافته است، افزود: مراقبت هایی همچون بررسی های ژنتیکی، بررسی فاکتورهای خونی، ویزیت های پزشکان، بررسی تکامل کودکان که در بسته قدیمی بسیار محدود بود، در این بسته در مقاطع سنی مختلف و شرایط تکاملی کودک تبیین شده است.
 
وی، جمعیت و مدارس دانشگاه، در راستای اجرا شدن بسته جدید مانا، بر اساس شاخص های مشخص شده از طرف وزارت بهداشت، در هر دانشگاه علوم پزشکی یک شهرستان انتخاب و بسته به صورت آزمایشی در آن شهرستان تا نیمه اول امسال اجرا  و بر اساس نتایج و پس از اعمال تغییرات لازم، بسته مراقبت های جدید در کل کشور به اجرا در می آید.
 
کشفی نژاد بیان کرد: در استان فارس، شهرستان زرقان به عنوان شهرستان پایلوت بسته جدید مراقبت های ادغام یافته کودک سالم و ناخوشی های اطفال انتخاب شده است که برای اجرای این بسته در شهرستان زرقان در مرحله نخست، پزشکان شهرستان در دو گروه در کارگاه های دو روزه شرکت و آموزش های لازم را از اساتید دریافت کرده اند.
 
او اظهار کرد: بهورزان و مراقبان سلامت شهرستان زرقان نیز تا پیش از ماه مبارک رمضان، آموزش های مرتبط با خود را دریافت و مراقبت های جدید از نیمه خرداد اجرا می کنند.
 
مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: سامانه سیب نیز بر اساس بسته جدید از هفته دوم خرداد، به شکل لازم تغییرات لازم می کند و ورود اطلاعات می بایست بر اساس بسته جدید صورت پذیرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار