مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران؛

در بازنشر ارزش‌های جنگ برای نسل‌های بعد تلاش کنیم

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با توجه به دستاوردهای که در دوره دفاع مقدس و انقلاب داشتیم در باز نشر و ترویج آن بیشتر بکوشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم صبحگاه مشترک بسیج فرهنگیان تهران و مراسم تجلیل از رزمندگان و ایثارگران فرهنگی به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور علیرضا کمریی مدیر کل آموزش و پرورش تهران، سردار مرادی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی تهران و سردار بیگدلی معاون امنیتی سپاه تهران صبح امروز در اداره آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد. 
 
در این مراسم کمریی با بیان اینکه فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه آرمان‌ها و فرهنگ یک ملت را احیا کرد، گفت: این امر نمادی از مقاومت مردم ایران در برابر دشمن را نشان داد. 
 
وی ادامه داد: در تاریخ هر کشور نقاط عطف بسیاری وجود دارد که موجب تعالی یا ذلت مردم می‌شود در تاریخ ایران نیز می‌توان وقوع انقلاب و ایستادگی در جنگ تحمیلی از نقاط عطف برشمرد که در دهه‌های پایانی قرن بیستم انقلابی پر عظمت را رقم زد. 
 
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به تاریخ اشغال خرمشهر در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: در سال ۱۲۲۷، ۱۲۷۳ در جریان جنگ جهانی دوم و پس از انقلاب دشمنان خرمشهر را اشغال کردند که در سه مرتبه اول بخشی از خاک میهن به دست دشمنان افتاد، اما بعد از پیروزی انقلاب و در سال‌های جنگ دشمن از اشغال کشور ناکام ماند. 
 
کمریی تصریح کرد: فتح خرمشهر تاریخ جنگ را به قبل و بعد از اشغال خرمشهر تقسیم کرد و سیاست‌ها تغییراتی را داشتند بر این اساس باید همواره این دستاورد‌ها را ارزشمند بدانیم. 
 
وی اظهار کرد: با توجه به تاریخ که در کشور داریم باید درباره جنگ و عقاید آن بیشتر تلاش کنیم و آن را برای نسل‌های بعد باز نشر دهیم. 
 
در ادامه مراسم مرادی در خصوص وضعیت فتح خرمشهر و دستاوردهای حاصل از آن گفت: در اولین سال‌های پس از انقلاب کشور مورد حمله دشمنان قرار گرفت و قصد داشتند بخشی از کشور را تصاحب کنند. 
 
وی افزود: از ۴ آبان ۵۹ تا سوم خرداد سال ۶۱ دشمنان کشور را اشغال کرده بودند و در نهایت با مقاومت مردم از این مساله ناکام ماندند. 
 
مرادی یادآور شد: در جریان آزاد سازی خرمشهر ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و ۱۹ هزار تن اسیر شدند و بر همین اساس فتح خرمشهر باز پس گیری یک سرزمین نبود بلکه انقلاب را احیا کردیم و باز هم شاهد فتنه‌های مختلف در منطقه خاورمیانه هستیم که باید در برابر این فتنه‌ها نیز آگاه باشیم و مقاومت کنیم. 
 
گفتنی است در پایان این مراسم از ایثارگران و بسیجیان فرهنگی شهر تهران تقدیر و تشکر شد. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار