اعلام انزجار جامعه اسلامی منچستر از حمله تروریستی اخیر

جامعه اسلامی منچستر انزجار خود را از حمله تروریستی به سالن کنسرت این شهر اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، فوزی حفار، یکی از متولیان «مرکز اسلامی منچستر» روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: حمله تروریستی شهر منچستر در شب دوشنبه همه ما را شوکه کرده و این اقدام بزدلانه جایی در دین ما ندارد.

وی در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: «اکنون فکر و ذکر مرکز اسلامی منچستر قربانیان و خانواده‌ها و دوستان آنها و اجتماع متنوع مسلمانان در سراسر منچستر است. این اقدام شنیع و هولناک همه ما را شوکه کرده است. این اقدام بزدلانه جایی در دین ما و سایر ادیان ندارد. ما از همه می خواهیم - تأکید می کنم - از همه می خواهیم اگر اطلاعاتی در مورد فرد یا افرادی در ارتباط با این حادثه دارند بدون درنگ با پلیس تماس بگیرند و به آنها در تحقیقاتشان کمک کنند. مرکز اسلامی منچستر مکانی عمومی است و ما شاهد هزاران نفر، از مسلمانان گرفته تا غیرمسلمانان در این مکان هستیم. این اتفاق هر هفته می افتد؛ این مرکز بخشی از شهر بزرگ و خوب ما بوده است. این اتفاق از دهه 1960 به بعد رخ داده است؛ درهای این مرکز به روی همه باز است؛ ما به عنوان یک مرکز به همه مردم با هر پیشینه و دینی که هستند خدمت می کنیم.»

وی افزود: «برخی رسانه ها گزارش داده اند که بمب گذار در مرکز اسلامی منچستر کار می‌کرده است. این مسئله اصلاً درست نیست. من به همه شنوندگان، بینندگان در انگلیس و اطراف آن اطمینان می دهم که این بمب گذار هرگز در این مرکز کار نکرده است.»

حفار در ادامه گفت:« ما در مورد این مسئله ابراز نگرانی می کنیم که تعداد کمی از رسانه ها در حال تولید روایت ها و گزارش های بی اساسی هستند. این رسانه ها بدون هرگونه شاهد و دلیل و پیش زمینه ای چنین گزارش هایی را منتشر می کنند. ما در مورد گزارش هایی که دریافت می کنیم نگران هستیم؛ ما گزارش هایی در مورد اقدامات ضداسلامی دریافت می‌کنیم؛ این اقدامات هولناک ضداسلامی متعدد هستند و از توهین شفاهی گرفته تا اقدامات جنایی علیه مساجد در منطقه و در خارج از منطقه را شامل می شوند. ما از همه می خواهیم اگر حادثه ای مشاهده کردند آن را به عنوان جرم نفرت گرایی گزارش دهند؛ مرکز اسلامی منچستر می خواهد از این فرصت استفاده کند و از پلیس و اورژانس و از مردم عادی در رده های سنی مختلف، رانندگان، پیک های غذا، رستوران ها، مساجد، هتل ها، مالکان خانه هایی که پس از این حمله هولناک کمک کردند ، تشکر کند.»

وی در ادامه گفت: «منچستر یک شهر بزرگ با تاریخی بزرگ است؛ شهری شکوفا با آینده ای درخشان. مرکز اسلامی منچستر افتخار می کند که بخشی از شهر بزرگ منچستر است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار