تصویربرداری «زندگی در بهشت» به پایان نزدیک شد

جدیدترین مستند فرشاد افشین‌پور به روزهای پایانی تصویربرداری نزدیک می‌شود.

فرشاد افشین‌پور مستندساز در خصوص جدیدترین فعالیت خود به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال تولید فیلمی فاخر به نام «زندگی در بهشت» هستیم و تاکنون حدود هشتاد و پنج درصد از تصویربرداری‌های آن انجام شده است. این مستند به سیمای طبیعی و تنوع زیستی کوهستان زاگرس می‌پردازد و سعی بر آن است در یک زمان نسبتا محدود هفتاد دقیقه‌ای به نکات مهم جغرافیایی و همین طور گونه شاخص و مهم زاگرس اشاره شود.


تصویربرداری «زندگی در بهشت» به پایان نزدیک شد


 افشین‌پور ادامه داد: در این فیلم سعی کردیم تا به گونه‌های مهمی از پستانداران، پرنده‌ها و خزنده‌ها مانند، پلنگ، خرس، کفتار، گرگ، روباه، عقاب طلایی، دال، شاهین، دارکوب، افعی دم عنکبوتی، جکوی پلنگی و...پرداخته شود و حتی‌الامکان موضوع مهمی از قلم نیفتد.




وی افزود: آغاز ساخت این اثر و شالوده اصلی آن به سال 1389 و آغاز فعالیت فیلمسازی من در منطقه زاگرس برمی‌گردد. بخش‌هایی از تصویربرداری‌ها، از آن زمان تاکنون به انجام رسیده ولی امسال به صورت کاملا جدی برنامه‌ریزی کرده و ادامه دادیم.


تصویربرداری «زندگی در بهشت» به پایان نزدیک شد


وی درباره کارفرما و صاحب اثر «زندگی در بهشت» اضافه کرد: صاحب این اثر سیمای مرکز استان‌ها و صدا و سیمای مرکز دنا است.

این کارگردان همچنین در خصوص زمان اکران عمومی فیلم «زندگی در بهشت» گفت: هدف ما رسیدن فیلم و نمایش در جشنواره سینما حقیقت است که امیدواریم این امر با تلاش‌های شبانه‌روزی خود و افراد گروه محقق گردد. هم‌اکنون سه گروه تصویربرداری مختلف در نقاط مختلف زاگرس مشغول کار هستند و همه تلاش آنان برای رسیدن به این هدف متمرکز شده است.

وی گفت: از دستیاران و همکاران خوبم آقایان علی عباس دریکوند، وحید امرایی، حسن کرم‌نژاد، محمد سفرنگ و عباس دلاور بسیار تشکر می‌کنم و امیدوارم مخاطبان سینمای مستند فیلمی در خور و شایسته از ایران و زاگرس را مشاهده کنند.


تصویربرداری «زندگی در بهشت» به پایان نزدیک شد


افشین‌پور درباره آخرین وضعیت نمایش «سفر به آمادای» خاطرنشان کرد: این فیلم ضمن پخش بی‌شمار از سوی شبکه‌های داخلی و برون مرزی جام جم، از طرف چند شبکه تلویزیونی خارجی نظیر CCTV چین خریداری و نمایش داده شد و مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. 

گفتنی است؛ «سفر به آمادای» به کارگردانی فرشاد افشین‌پور، ضمن حضور در بخش مستند سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر کاندیدای دریافت جوایز بهترین فیلم و بهترین پژوهش شد و سیمرغ بلورین ویژه هیات داوران به لحاظ تصویربرداری جالب توجه دریافت کرد.


تصویربرداری «زندگی در بهشت» به پایان نزدیک شد


شایان ذکر است؛ در پرونده کاری این کارگردان ساخت چهار فیلم مستند بلند حیات وحش دیده می‌شود که سه حضور در جشنواره فیلم فجر و چهار حضور در جشنواره سینما حقیقت و نیز دریافت جوایز متعددی نظیر بهترین فیلم علمی و زیست محیطی و بهترین تصویربرداری، آماری جالب توجه را نشان می‌دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار