لرستان؛

سنجش سلامت بیش از 32 هزار نوآموزلرستانی بدو ورود به دبستان

مدیر کل آموزش و پرورش از آغاز سنجش سلامت بیش از 32 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ دریکوند گفت: سنجش سلامت بیش از 32 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان با هدف اجرای برنامه سنجش سلامت در راستای تشخیص و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌های ثانویه، ساماندهی و هدایت آموزشی نوآموزان، شناسایی کودکان با نیازهای ویژه آموزشی و کسب اطلاعات در زمینه وضعیت بهداشتی ، اجتماعی و فرهنگی نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

وی افزود: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی از اهداف دیگری است که در این برنامه دنبال می‌شود.

این مسئول گفت:با توجه به ضرورت دقت در ارزیابی و لزوم آرامش، تمرکز و عدم اضطراب نوآموز و برای رفاه حال والدین و نوآموزان در هر کدام از پایگاه‌ها تمهیداتی چون ایستگاه نقاشی، پخش برنامه‌های کودک و ایستگاه مطالعه در نظر گرفته شده است.

دریکوند افزود: این برنامه ملی در دو مرحله اولیه (غربالگری) و تخصصی اجرایی خواهد شد و نتایج حاصل از ارزیابی‌ها در سامانه برنامه سنجش که متصل به سامانه سناد است ثبت می‌شود.

وی گفت: امسال 200 نفرعوامل اجرایی کار ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان را در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام خواهند داد.

دریکوند افزود: در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و بهداشت فردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و چنانچه مشکلاتی مشاهده شود به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان مدارک مورد نیاز برای برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس، شناسنامه نوآموز و والدین، معرفی‌نامه از دبستان محل ثبت‌نام و پرداخت 200 هزار ریال از طریق کارت‌های بانکی به وسیله دستگاه pc- pos اعلام کرد.

وی گفت: برنامه‌ریزی برنامه زمانبندی والدین به مراکز سنجش به گونه‌ای طراحی شده تا خانواده‌ها با آرامش و در کمترین زمان ممکن بتوانند کار سنجش سلامت فرزندان خود را انجام دهند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار