انگلیس از حمله تروریستی در منچستر اطلاع داشت!

به تازگی جزئیات جدیدی از حمله تروریستی مرگبار در منچستر انگلیس منتشر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، یک منبع امنیتی اعلام کرد پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در ماه ژانویه سال جاری میلادی به سازمان اطلاعات داخلی انگلیس (ام آی 5) هشدار داده بود که "سلمان عابدی" در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک حمله تروریستی در خاک این کشور است.

سازمان اف بی آی به ام آی 5 اعلام کرده بود که سلمان عابدی یک شخص وابسته به گروه تروریستی داعش در منچستر است و انگلیس را هدف بعدی حملات تروریستی خود قرار خواهد داد.

افشای این اطلاعات هم اکنون فشار زیادی را بر سازمان ام آی 5 وارد آورده است؛ زیرا این سازمان باید اعلام کند که چه زمانی از این اطلاعات مطلع شده بود و اینکه به چه علت با وجود هشدارهای آمریکا، سلمان عابدی را یک تهدید برای انگلیس محسوب نکرده بود.

کارکنان سازمان اف بی آی آمریکا از اواسط سال 2016 میلادی سلمان عابدی را زیر نظر گرفته بودند.

دستگاه‌های امنیتی انگلیس تاکنون این ادعاها را تأیید و یا رد نکرده اند.

بامداد سه شنبه هفته گذشته، شاهدان از شنیده شدن صدای دست کم دو انفجار در سالن منچستر آرنا که در آن یک کنسرت در حال برگزاری بود، خبر دادند. در این حادثه دست کم 22 نفر کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

عامل این حمله تروریستی یک جوان 22 ساله لیبیایی‌تبار به نام "سلمان عابدی" معرفی شده است. پدر و مادر سلمان از پناهجویانی بودند که از ترس معمر قذافی، حاکم وقت لیبی به انگلیس گریخته بودند. این خانواده 10 سال است که در جنوب منچستر ساکن هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۵۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
واقعا این گروههای تروریستی امثال داعش ، القاعده ، طالبان ، جبهه النصره و ... از کجا امدن ، چه جور تشکیل و سازماندهی. آموزش دید ه اند ، نیروهای این گروه ها بیشتر اهل کدام کشور هستن ، و این همه امکانات نظامی و اسلحه و مهمات از کجا و چه جور تهیه و با کدام پول ؟ که در واقع پول زیادی و هنگفتی می خواهد . . حال انکه طبق شواهد ، اخبار ، اسناد آشکار مشخص هست که همه این گروه ها بوسیله آمریکا و متحدانش در اروپا، ودر منطقه خاورمیانه مثل عربستان ، اسرائیل و دبگر کشورهای عربی و غیره تشکیل ، آموزش ، و حمایت های مالی و تسلیحاتی شده اند برای پیشبرد اهداف آنها . استفاده از این گروههای تروریستی و مزدور بخاطر اینکه آمریکایی ها ئ متحدانش چون ب طور مستقیم و علنی نمیتوانند. و نمی خواهند عملیات نظامی و حمله کنند ب کشوری که مخالف و دشمن ب ظن آنها هست .با بوجود اوردن و تشکیل دادن اینچنین گروههای تروریستی و مزدور و وارد کردن آنها ب خاک کشور های دیگر امثال سوریه و عراق هم باعث ایجاد جنگ و درگیری و کشتار و ویرانی و تضعیف کشورهای هدف و هم بهانه ای و دلیلی دروغین مبارزه با تروریست و نابودی گروههای تروریستی اجازه حمله و دخالت نظامی را برای خودشان صادر می کنند . و در کل وقتی این گروههای تروریستی زاده دست و حمایت و کنترل خودشان هست و این گروه ها تحت امر و دستور آمریکایی ها و متحدانش امثال عربستان ، اسرائیل و عرب و. ... عمل می‌کنند ایا جای سوال و خنده دار نیست که خبر نداشته باشن که این گروهها در کجای دنیا قصد بمب گذاری و حملات تروریستی دارنند؟؟؟؟ دلیل اینگونه اقدامات بمب گذاری در اروپا و در فرانسه ، انگلیس این هست که ب بخاطر تظاهرات و اعتراض های ضد جنگ مردم و مداخله نکردن و مهم تر هزینه نکردن برای جنگ و در عوض ب جای هزینه های زیاد برای امور جنگ و زیاد کردن بودجه نظامی کشور ، این هزینه ها را در امور اجتماعی ، درمانی ، آموزشی و ایجاد شغل و اقتصاد انجام دهند . و وقتی دولت ها در زیر فشار ها و انتقاد های زیاد باشند بهترین کار برای ساکت کردن و متقاعد کردن مردم ترساندن آنها هست که با یک و دوتا اقدامات بمب گذاری ایجاد ترس و وحشت در بین مردم کرده و با تبلیغات نشان دادن خطرات گروههای تروریستی برای جان و مال و امنیت مردم براحتی رضایت و بهانه های برای ادامه جنگ و هزینه کردن را بدست می اورنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
سیاست مدار برای حفظ قدرتشون انسان های عادی رو به راحتی می کشند به انواع مختلف
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۵۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
این انگلیس و آمریکا برای پیشبرد اهداف شیطانی خود هر جنایتی می کنند ولو اینکه اگر لازم باشد توسط عوامل خود که امروز بنام داعش و سایر اشرار وهابی مسلک باشد شهروندان خود را مثل حادثه 11 سپتامبر و منچستر و ... قتل عام کنند تا زمینه را برای جنایات آینده خود فراهم سازند امروز کشور های اسلامی هزینه جنایتی را می دهند آمریکا با همکاری و همدستی وهابی ها و آل سعود در 11 سپتامبر و انفجار برج های دوقلو مرتکب شدند بعد همین آمریکا و آل سعود با کمک همپیمانانشان مثل اسرائیل و ترکیه و قطر و ووو به بهانه همین جنایت به منطقه لشگر کشی کرده و ضمن ویران کردن افغانستان و در ادامه پروژه عراق و ... بنیان یک جریان شرور و آتش افروز را گذاشتند که این همه جنایت وحشیانه بی سابقه و یا کم سابقه را انجام دادند و این شرارت هنوز ادامه دارد و هر روز هم با انجام جنایتی مثل جنایت منچستر بنزین بر این آتش می ریزند که نکند این آتش فتنه خاموش شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
مد شده هرجا بمب میزارن میگن خبر داشتیم یا خبر داده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
احتمال نقشه خودشون باش مثل ۱۱سپتامپر
Iran (Islamic Republic of)
«اشناس
۱۴:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
مگه میشه انگلیس خبر نداشته باشه هر از گاهی یک ترور بازی کوچک در کشورشان ایجاد می کنندتا دنیا را به مظلوم نمایی خود جلب کنند .مدل جدید پیدا کنید همه می دانند
آخرین اخبار