ساری،

اجرای 93طرح اشتغال برای مددجویان سوادکوه

۹۳طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد شهرستان سواد کوه پارسال اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمود ضیاء سراجی مدیر کمیته امداد سواد کوه گفت: طرح های اشتغال در بخش های دامپروری ، کشاورزی، خدمات و صنایع دستی در سوادکوه برای مددجویان اجرا شد.

وی افزود: مهم ترین اهداف کمیته امداد توانمند سازی خانواده های تحت حمایت بوده و این نهاد تلاش می کند تا خانواده های تحت حمایت به خودکفایی رسیده و از چتر حمایتی امداد خارج شوند.

مدیر کمیته امداد سوادکوه بابیان اینکه برنامه های مختلف این نهاد برای توانمند سازی مددجویان است گفت: سال گذشته 93طرح اشتغال برای مددجویان تحت حمایت این شهرستان در بخش های دامپروری ، کشاورزی، خدمات و صنایع دستی اجرا شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در ایجاد روحیه کار و تلاش میان نیازمندان ومددجویان فعالیت می کند، افزود: برای اجرای این طرح ها 12میلیارد و 710میلیون ریال هزینه شد.

سراجی با بیان اینکه بیشتر مشاغل ایجاد شده برای زنان سرپرست خانوار بود، افزود: سال گذشته 60درصد از تسهیلات طرح های اشتغال مربوط به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت در این شهرستان بود.

مدیر کمیته امداد سواد کوه با بیان اینکه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان این شهرستان گفت: سال گذشته برای 216 نفر ازمددجویان این شهرستان دوره های آموزشی فنی و حرفه ای برگزار شد.

سراجی افزود: این نهاد برای توانمندسازی مددجویان و خوداتکایی آنها دوره آموزش های فنی و حرفه ای را با هدف افزایش سطح مهارتی و توانمندی شغلی افراد تحت حمایت برگزار می کند.

وی بابیان اینکه این آموزش ها در بخش های کامپیوتر، خیاطی و...برای مددجویان این شهرستان برگزار شد گفت:طراحی اشتغال مناسب برای مددجویان بر اساس شرایط بومی با آموزش های لازم ،پرداخت وام،اجرای طرح ، نظارت و کمک در پایدار سازی مشاغل،از برنامه های کمیته امداد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار