توضیح مکرون درباره علت دست دادن عجیبش با ترامپ

رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت نحوه دست دادن وی با "دونالد ترامپ" بدون غرض نبوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش؛ هفته گذشته نحوه دست دادن "امانوئل مکرون"، رئیس جمهور فرانسه، در دیدار با "دونالد ترامپ"، همتای آمریکایی وی، مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت.

ترامپ اغلب هنگام دست دادن، طرف مقابل را به سمت خود می‌کشد و دست وی را دیرتر از حد معمول رها می‌کند. اما این بار مکرون چنین کاری کرد، به نحوی که وقتی ترامپ با او دست داد و قصد داشت دستش را به عقب بکشد، با مقاومت مکرون مواجه شد!

برخی رسانه‌ها از این نوع دست دادن غیرمتعارف میان مکرون و ترامپ به نوعی زورآزمایی میان دو طرف تعبیر کردند. مکرون در بدو ورود به کشورش و در مصاحبه با روزنامه ژورنال دو دیمانش در این باره توضیح داد و گفت: دست دادن من با ترامپ بدون غرض نبود. باید نشان دهیم که کوچکترین امتیازی نخواهیم داد.

وی همچنین افزود: این اول و آخر سیاست نیست؛ اما یک لحظه واقعی است. باید نشان دهیم که کمترین امتیازی حتی به شکل نمادین نمی‌دهیم، دیگر در موضع پایین نیستیم.
 
مکرون و ترامپ پنجشنبه گذشته در بروکسل یک خوش و بش غیرمعمول داشتند. دست دادن آنها بیش از حد طولانی شد و برخی تحلیلگران آن را "دیپلماسی مردانه" تفسیر کردند. مکرون پنج ثانیه درحالیکه به چشمان همتای آمریکایی‌اش خیره شده بود، دستان ترامپ را می‌فشرد. لبخند پیروزمندانه مکرون نشان می‌داد این نمایش قدرت در نهایت به سود رئیس جمهور 39 ساله تمام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار