کرمان؛

روزه داری در گرمای بالای ۴۵ درجه ریگان

مردم کویر نشین ریگان این روز‌ها در گرمای بالای ۴۵ درجه شهرستان ریگان به استقبال ماه مبارک رمضان رفته اند اماخاموشی‌های متوالی برق روزه داران ریگانی را کلافه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،شهرستان ریگان  کشاورزانی سخت کوش دارد که در این گرمای طاقت فرسا مشغول کار وتلاش در باغات خرمای خود هستند.
کشاورزان ریگانی با بالا رفتن از نخلهای چند متری در گرمای شدید ریگان وبا دهان روزه مشغول درخت بندی (خوشه بندی نخیلات) نخلهای خود می‌باشند.
این کشاورزان با کار وتلاش خود در این گرمای سوزان بهترین محصول را روانه بازار مصرف نمایند.
شدت گرما در این شهرستان از اوایل صبح آغاز میشود که در بعضی از نقاط شهرستان به ۵۰ درجه نیز افزایش می‌یابد که این گرما تا اوایل شب ادامه دارد.
شدت گرما در شهرستان ریگان باعث شده است که روزداران در خاموشی برق به سر ببرند که گرمای شهرستان مشکلاتی را برای اهالی ریگان به وجود آورده است.
مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: یکی از مراحل برداشت خرما در شهرستان ریگان خوشه بندی نخیلات جهت جلوگیری از شکستن آن‌ها می‌باشد.
رسول بخش بامری گفت: کشاورزان روزه دار ریگانی کار بستن خوشه‌های خرما را در ۷۱۰۰ هکتار از مزارع ریگان آغاز کرده اند که یکی از مراحل سخت برداشت خرما در گرمای ریگان می‌باشد.
وی اظهار کرد:در صورتی که خوشه‌های خرما به نخیلات بسته نشوند دچار خسارات شدید به نخلداران ریگانی خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی ریگان خرمای شهرستان ریگان را با کیفیت‌ترین محصول خرما در استان کرمان اعلام و اظهار کرد: این خرما به خارج از استان و کشور صادر می‌شود.
بامری تصریح کرد ارقام خرمای ریگان را مضافتی، ربی، پیارم، خرمای سفید و ... اعلام کرد و گفت: بیشترین سطح زیر کشت خرما در این منطقه از نوع مضافتی است.
وی گفت: سالانه بیش از ۵۰ هزار تن خرما از نخیلات شهرستان ریگان تولید وروانه بازار مصرف میشود .
کارشناسان اداره برق شهرستان ریگان هم گفتند به دلیل گرمای شهرستان تعدادی اتصالات برق در شهرستان رخ داد که باعث خاموشی برق روستا‌ها وشهر ریگان شد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار