کرمان؛

تمهيدات پليس ويژه ماه مبارك رمضان

فرمانده انتظامی استان طی پيامی با تبريك فرا رسيدن ماه مبارك رمضان از تمهيدات ويژه پليس در اين ايام خبر داد.

تمهيدات پليس ويژه ماه مبارك رمضانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار رضا بني اسدی فر گفت : روزه خواری در ملا عام از نظر شرعی حرام و از گناهان كبيره است ، لذا در ايام ماه مبارك رمضان از ادان صبح تا اذان مغرب خوردن و آشاميدن در معابر عمومی و ملا عام ممنوع است.
 
وی افزود: اماكن پذيرايی اعم از اغذيه فروشی ها، رستوران ها، چلوكبابب ها و كليه واحدهای صنفی كه به نوعی مواد خوراكی و آشاميدنی عرضه می نمايند از اذان صبح تا اذان مغرب مجاز به فعاليت نبوده و فقط آن دسته از اماكن اقامتی و پذيرايی كه جهت ارائه خدمات به مسافرين مجوز لازم را از اداره نظارت بر اماكن عمومی اخذ نموده اند برابر شرايط و ضوابط خاصی كه ابلاغ خواهد شد وبا رعايت شئون اسلامی و جوانب شرعی در محل های كاملا استتار فقط از مسافرين محترم پذيرائی می كنند.
 
وی تصريح كرد:ماموران اداره نظارت براماكن عمومی به طور مستمر از واحدهای صنفی سطح شهر ( به خصوصی مراكز اقامتی و پذيرائی واغذيه فروشی ها ) بازديد و كنترل و نظارت لازم را بعمل می آورند لذا از متصديان واحدهای صنفی و امت حزب اله تقاضا می شود با مامورين اتاق اصناف همكاری لازم را داشته باشند.
 
سردار بنی اسدی فر گفت : تحاديه های صنفی جهت رعايت حرمت ماه مبارك رمضان و جلوگيری از هرگونه تخلف در واحدهای صنفی ، نسبت به فعال نمودن بازرسان مربوطه اقدام و به طور مستمر از واحدهای صنفي تحت پوشش بازديد و برعملكرد آنان نظارت نموده و موارد تخلف را به اداره نظارت بر اماكن عمومي اعلام خواهند كرد.
 
اين مقام انتظامی با اشاره به اينكه اجرای هر گونه مراسم جشن و شادمانی در ايام ليالی قدر و شهادت مولای متقيان حضرت علی (ع) توسط تالارها و اماكن اقامتی و پذيرائی و سينماها و تماشاخانه ها مطلقا ممنوع است،افزود: از كسبه و بازاريان محترم تقاضا مي شود در ايام ليالی قدر با نصب بيرق و پرچم عزا بر سردر واحدهاب صنفي كه نشان ارادت شيعيان به ائمه اطهار (ع) است، اقدام كنند.
 
وی در پايان از شهروندان درخواست كرد: هرگونه موارد تخلقاتی، روزه خواری و ... را با شماره تلفن های 110يا با شماره های-2183205-2183197-2183196( اداره نظارت بر اماكن عمومی )اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار