ماه رمضان در میان مردم کویت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.مسلمانان این کشور آخرین روز ماه شعبان را با عنوان «یوم‌القریش»می شناسند.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ماه رمضان در میان مردم کویت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.مسلمانان این کشور آخرین روز ماه شعبان را با عنوان «یوم‌القریش»می شناسند و در این روز خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده می‌کنند.آنها در شب‌های قدر به مساجد می‌روند و از خداوند می‌خواهند که همه بدی‌ها و شیطان را ازوجودشان دور کند.
حنابندان در یوم‌القریش؛نمادی از رمضان در کویت

بنابراین گزارش،مسلمانان کویت در روز«یوم‌القریش»در خانه بزرگان فامیل جمع می‌شوند .زنان نیز در این روز علاوه بر نظافت کردن خانه به دست و پایشان حنا می‌بندند.
شایان ذکر است سحرخوان‌ها در کویت با عنوان«پدر طبل»شناخته می‌شوند.این افراد همه اهل محل را با طبل از خواب بیدار می‌کنند و هدایایی چون پول و سحری می‌گیرند.
حنابندان در یوم‌القریش؛نمادی از رمضان در کویت
«قرقیعان»یکی دیگر از مراسم‌های رمضانی مردم کویت به حساب می‌آید.کودکانی که در این مراسم شرکت می‌کنند شب‌های 14،15و16ماه رمضان را جشن می گیرند و با به صدا درآوردن ظروفی که در دست دارند به درب خانه همسایه‌ها رفته و از آنها خوراکیهایی مانند انجیر خشک، فندق، بادام، شیرینی، نقل و گردو می گیرند.
حنابندان در یوم‌القریش؛نمادی از رمضان در کویت
از غذاهای ویژه کویتی‌ها برای ماه رمضان می‌توان به هریسه وجریش اشاره کرد.مردم این کشور همه خیابان‌های خود را برای فرارسیدن عید فطر تزیین می‌کنند و در روز عید فطر به دیدن بزرگ‌های فامیل می‌روند.

خاطرنشان می شود مردم کویت تا اندازه زیادی به سنت‌های رمضانی خودشان پایدار هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار