مشهد؛

برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی خراسان رصوی ۳۰ تیر ماه

دبیر هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی از برگزاری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی ۳۰ تیر ماه همزمان با سراسر کشور برگزار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سعید سعیدی در نشست خبری گفت: در حوزه انتخابیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر مشهد در پنج شهرستان دیگر شامل کاشمر، قوچان، درگز، تایباد و خواف انتخابات برگزار خواهد شد، شهرهای کاشمر، قوچان و درگز در دو دوره گذشته هیات مدیره داشته‌اند، اما شهرهای تایباد و خواف در سال جاری اضافه شده‌اند.

وی افزود: هیات مدیره سازمان نظام پزشکی در مشهد ۱۷ نفره و در شهرستان‌های پنج‌گانه نیز ۱۱ نفره است.

دبیر هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: اعضای علی‌البدل نیز به تعداد یک سوم هر گروه است، گروه ۱۷ نفره از ۱۰ نفر پزشک، دو نفر دندانپزشک، دو داروساز، یک نفر در رشته علوم آزمایشگاهی، یک نفر ماما و یک نفر هم از لیسانس‌های پروانه‌دار تشکیل می‌شود، در هیات مدیره سازمان نظام پزشکی شهرستان‌ها هم ۶ نفر پزشک و از گروه‌های دیگر نیز هر کدام یک نفر حضور دارند.

سعیدی با اشاره به اینکه ثبت‌نام کاندیدا‌ها از ۱۴ الی ۲۰ خردادماه انجام می‌شود، افزود: مدارک لازم برای ثبت‌نام نیز شناسنامه، کارت ملی، کارت عضویت سازمان نظام پزشکی است همچنین کاندیدا‌ها باید فرمی را پر کنند تا استعلامات از مراجعی که قانون تعیین کرده گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های کوچکتر که تعداد اعضای سازمان نظام پزشکی آن‌ها به تعدادی که قانون تعیین کرده یعنی ۱۰۰ نفر نرسیده است می‌توانند با یکی از شهرستان‌های نزدیک خود یا مشهد در انتخابات مشارکت داشته باشند.

دبیر هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه کاندیدا‌ها نباید عضو هیات اجرایی یا نظارت در انتخابات باشند، افزود: افرادی که در هیات مدیره انتخاب می‌شوند باید تابعیت ایران و حداقل سه سال عضویت در سازمان نظام پزشکی را داشته باشند، حسن شهرت عملی به مقررات پزشکی و اخلاق پزشکی از دیگر شرایط لازم است.

سعیدی گفت: حفظ و صیانت از شئون پزشکی و حمایت از اعضا، حفظ و صیانت از حقوق بیماران، امور رفاهی برای اعضا و ارائه نظرهای مشورتی به مجلس در لوایح از جمله وظایف این سازمان است همچنین دولت در تنظیم لوایح از سازمان نظام پزشکی کمک می‌گیرد.

وی افزود: دوره هیات مدیره سازمان نظام پزشکی چهار ساله است، اعضای این سازمان متشکل از ۶ گروه پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، ماماها، لیسانسیه‌های پروانه‌دار و افراد دارای دکتری علوم آزمایشگاهی است.

انتهای پیام//آ. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار