سعیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تخریب محیط زیست با نقض معاهده پاریس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از نقض قوانین بین المللی در امریکا در ارتباط با کناره گیری این کشور از معاهده پاریس خبر داد.

تخریب محیط زیست با نقض معاهده پاریسسعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اقدام اخیر ترامپ به کناره‌گیری از معاهده پاریس اظهار داشت: هنگامی که ترامپ به ریاست جمهوری امریکا منتخب شد، اکثر سیاستمداران دنیا پیش بینی کردند که ترامپ فردی است که چهارچوب قوانین بین المللی را نقص خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: اقدام اخیر ترامپ نشان از همین نقص و پایبند نبودن به قوانین و معاهدات بین المللی دارد.

سعیدی با اشاره به سیاست امریکا و موضع بین المللی ترامپ نسبت به خاورمیانه گفت: سفر اخیر ترامپ به عربستان و حمایت خود از تروریسم و همچنین تقویت تسلیحاتی رژیم آل سعود برای ایجاد ناامنی در منطقه نشان از پایبند نبودن این کشور به حقوق بشر و حقوق بین المللی دارد، این در حالی است که امریکا خود را مدافع حقوق بشر می داند اما برای ناامن کردن منطقه دست به هرکاری می زند.

وی در ادامه افزود: اقدام کناره گیری امریکا از قطعنامه پاریس هیچ توجیح منطقی ندارد و می‌تواند تاثیرات منفی بر محیط زیست و زیست محیط انسانی در کره زمین داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کناره گیری امریکا از معاهده پاریس نشان دهنده آن است که امریکا هیچ زمانی پایبند به هیچ معاهده و قوانینی نبوده و همیشه ناقص اصلی قوانین بین المللی است، چراکه خود را همیشه کدخدای جهان و جهانیان را برده خود می‌داند و می تواند بر همه عالم سلطنت کند.

وی با اشاره به این که امریکا یکی از ابر قدرت های تولید گازهای گلخانه ای است، تصریح کرد: امریکا خود یکی از بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه‌ای و تخریب محیط زیست در دنیا است، این می تواند توجیهی برای افزایش آلایندگی در جهان به دست امریکا باشد، چراکه یکی از قوانین این معاهده جلوگیری از تولید گازهای گلخانه ای و تخریب محیط زیست توسط این گاز است.
 
سعیدی با اشاره به واکنش جوامع بین المللی نسبت به این اقدام ضد محیط زیستی دولت امریکا گفت: واکنش سازمان ملل نسبت به اقدام ضد محیط زیستی ترامپ امیدوارکننده بود و سیاستمداران و دوستداران محیط زیستی به این اقدام رئیس جمهور امریکا باید هرچه زودتر واکنش نشان دهند و دولت امریکا با وتوی این تصمیم ترامپ بتواند کمکی به محیط زیست جهانی کند.

وی در پایان اظهار داشت: محیط زیست و منابع طبیعی انسانی تاثیر شگرفی در دنیا، اقتصاد، سیاست و خود بشر می‌گذارد. از همه دوست داران محیط زیست و نمایندگان زیست محیطی برای این اقدام رئیس جمهور امریکا تقاضا دارم واکنشی نشان دهند تا با این اقدام ترامپ، محیط زیست و تشدید تخریب منابع طبیعی باعث نابودی جهان نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار