کرمان؛

ابتلا یک کرمانی به تب کریمه کنگو/بیمار تحت درمان است

یک مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در شهربابک استان کرمان گزارش شد اما به سبب درمان وی در استان یزد جز آمار استان محسوب نمی شود.

ابتلا یک کرمانی به تب کریمه کنگوبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان از شناسایی ۹ مورد مشکوک مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان کرمان خبر داد و گفت: این افراد دامدار بوده و با دام در تماس بوده است.
 
سید وحید احمدی طباطبایی گفت: این افراد در بافت، زرند، شهربابک شناسایی شده اند که بیمار شهربابکی اکنون در یکی از بیمارستان های یزد بستری است.
 
وی  با اشاره به اینکه آزمایش قطعی یکی از این افراد مثبت شده است؛ افزود: این فرد برای معالجه به یزد رفته است و جزو آمار استان کرمان محسوب نمی شود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: روند درمان این افراد در بیمارستان های افضلی پور، زرند و بافت در حال انجام بوده و در حال حاضر حال عمومی آنها مساعد است.
 
وی گفت: داروی این بیماری حتی برای افراد محتمل هم بلافاصله بعد از بستری شدن در بیمارستان آغاز می شود چرا که ترشحات این افراد آلوده کننده است و باید تحت درمان دارویی قرار بگیرند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: زمانی که افراد تحت درمان قرار گیرند بیماری قابل کنترل است اما در صورتی که تحت درمان قرار نگیرند آمار مرگ و میر بالا می رود.
 
به گفته این کارشناس بهداشتی، تب کریمه کنگو جزو بیماری های شغلی است و بیشتر بین دامپزشکان، دامداران، قصابان و افراد در تماس با دام بروز می کند و تمام ۹ مورد شناسایی شده در کرمان در دامداری مشغول به کار بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بسیار اهمیت دارد قصابان و افرادی که ذبح دام را انجام می دهند از روپوش، دستکش و عینک مخصوص استفاده کنند.

وی تاکید کرد: همچین تاکید می شود افرادی که با دام سر و کار دارند پایین شلوار خود را درون چکمه قرار دهند که کنه وارد بدن آنها نشوند اما متاسفانه اکثر افراد به این موارد توجه نمی کند.

طباطبایی اضافه کرد: افراد معمولی هم باید مراقب باشند از نزدیک شدن به مکان های نگهداری دام پرهیز کنند چرا که احتمال گزش کنه وجود دارد.

 منبع : مهر
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار