ساری؛

تزريقی برای تسکین درد کمر

برای نخستین بار در بیمارستان روحانی تزريق روی پرده نخاع درناحیه گردنی انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، هادی ابراهیمی جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان روحانی بابل گفت: بیمار آقای ۴۸ ساله که از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی بابل بودند با درد غیر کنترل با داروهای ضد درد از ۴۸ ساعت قبل کاندید تزریق ناحیه گردنی شده و با استفاده از اشعه ایکس در ناحیه گردن در اتاق عمل بیمارستان روحانی با همکاری حمیدی متخصص بیهوشی تزریق انجام شد.

وی افزود: حین تزریق درد شدید ناحیه گردن و دست چپ بیمار از بین رفت و احساس خوب ضد دردی بلافاصله ایجاد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل هدف از انجام تزریق روی پرده نخاع تسکین درد بیان کرد و گفت: در اکثر موارد نسبت به دیگر روش های درمانی بیشترین تاثیر را داشته باشد.

هادی ابراهیمی افزود: تزریق در نخاع در ناحیه کمر بطور روتین برای حدود ۷۰۰ بیمار در این مرکز با موفقیت انجام شده است ، اما تزريق در نخاع ناحیه گردنی به دلیل آسیب بالقوه نخاعی کمتر برای نخستین بار صورت گرفت.

وی گفت: کمردرد و بعد درد گردن از شایعترین علل مراجعه به مراکز درمانی و ناتوانی از کار و غیبت از محل کار و سومین علت مراجعه به پزشک است.

متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان آیت‌ا... روحانی(ره) بابل درباره کمر درد گذرا گفت: این دردها ناشی از انجام حرکات نا مناسب و یا کشیدگی بیش از حد ستون فقرات است و قرار گرفتن وضعیت غلط ، خم شدن مکرر، و ضربه به ستون فقرات که کمتر از یک ماه از شروع درد می گذرد را کمردرد حاد می گویند.

هادی ابراهیمی افزود: در صورتی که بیش از یک ماه از شروع درد می گذرد و اغلب در موارد عدم درمان کمر درد حاد ایجاد میشود کمردرد مزمن می گویند.

این متخصص با بیان اینکه علل ایجاد درد حاد و مزمن پاره شدن دیسک کمری است گفت: درد انتشار یافته به پا که معروف به درد سیاتیک است و همراه با ضعف و تغییرات حسی در مسیر عصب است.

وی افزود: تنگی کانال کمری نیز از علایم مهم درد است ضعف که درد در پا ها و اختلال در راه رفتن و در ادامه با درگیری اختلال اداری یا مدفوعی همراه است.

جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان آیت‌ا... روحانی(ره) بابل گفت: اگر نقص عصبی ضعف پاها و يا اختلال ادراری یا مدفوعی ایجاد شد درمان جراحی انجام می شود .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.