آیا قطری‌ها همچنان می‌توانند به حج بروند؟

در این گزارش از تاثیر تحریم‌های اخیر عربستان نسبت به وضعیت حجاج قطری مطلع خواهید شد.

آیا قطری‌ها همچنان می‌توانند به حج بروند؟ به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال تنش هایی که اخیرا بین کشورهای عربی و قطر پیش آمده و همچنین تحریم هایی که عربستان سعودی نسبت به این کشور اعمال کرده این سوال پیش می آید که آیا مردم قطر همچنان می توانند به زیارت خانه خدا بروند؟

در پاسخ این سوال باید بگوییم که تنها حاجیان قطری مجوز ماندن در عربستان را داشته و مابقی قطری ها فقط 14 روز برای خارج شدن از عربستان زمان دارند. 

صدور یک بیانیه از سمت دولت عربستان نشان می دهد که این کشور بر ارائه خدمات لازم و همچنین تسهیلات کافی برای عمره گذاران و حجاج تاکید داشته و باید نسبت به این موضوع متعهد بماند اما در قسمت دیگری از این بیانیه به ممنوعیت سفر شهروندان سعودی به قطر یا اقامت آنها در این کشور با توجه تصمیمات اتخاذ شده مبنی بر قطع روابط کنسولی و دیپلماتیک با قطر اشاره شده است و اعرابی که به قطر رفته اند تنها 14 روز برای خروج از این کشور مهلت دارند.

در ادامه این مبحث دولت سعودی ها همچنین به ممنوعیت ورود قطری ها به عربستان به خاطر مسائل امنیتی تاکید کرد و قطری هایی که در عربستان هستند نیز فقط 14 روز زمان دارند تا به کشور خود بازگردند.

آیا قطری‌ها همچنان می‌توانند به حج بروند؟


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۲:۴۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
خداکلهم اجمعین ال سعود رواز صحنه روزگار محو کند وهمشون بمیرن انشا الاه که مانع ورود زایران خانه خدا میشن .لعنت الاه علل قوم ظالمین