مشهد؛

پیری جمعیت، زنگ خطر برای توسعه شهرستان گناباد

افزایش جمعیت سالمندان در این شهرستان زنگ خطری برای توسعه است، زیرا روند پیگیری مطلوب آن را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی گناباد گفت: ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان میانسال هستند، ۱۰ درصد در سنین پیری قرار دارند و میزان جمعیت سالخوردگان این شهرستان در حال افزایش است.

وی افزود: افزایش پیری جمعیت گناباد علاوه بر تاثیر منفی در روند توسعه موجب افزایش هزینه‌ها و خدمات تامین اجتماعی می‌شود، چون سرانه خدمات در این بخش در جمعیت سالخورده به مراتب بیشتر از جمعیت جوان است.

فرماندار گناباد گفت: بیشترین افزایش جمعیت و زاد و ولد گناباد مربوطه به مناطق کمتر توسعه یافته و اقشار آسیب پذیر این شهرستان است که این مساله موجب افرایش مشکلات اقتصادی این خانوار‌ها و روند حمایتهای اقتصادی از آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به افزایش طلاق در گناباد از ۱۸۰ واقعه در سال ۱۳۹۴ به ۱۹۲ واقعه طلاق در سال ۱۳۹۵ افزود: مشکلات فرهنگی، دخالت خانواده ها، پایین بودن آستانه تحمل زوج‌ها و افزایش ازدواج در سنین جوانی از مسائل مهم در افزایش این معضل است.

حسین سعیدی رئیس اداره ثبت احوال گناباد هم با اشاره به روند افزایش ازدواج و طلاق در این شهرستان در دو سال گذشته گفت: میزان ازدواج از ۸۰۷ مورد در سال ۱۳۹۴ به ۸۹۵ ازدواج در سال ۱۳۹۵ افزایش یافت.

وی افزود: ۱۹۲ واقعه طلاق طی سال گذشته در گناباد به ثبت رسید در حالی که در سال ۱۳۹۴ میزان طلاق ثبت شده ۱۸۰ واقعه بود. همچنین تعداد طلاق در گناباد از ۱۵ واقعه در فروردین به ۱۸ واقعه طلاق در اردیبهشت امسال افزایش یافت.

رئیس اداره ثبت احوال گناباد گفت: همچنین تعداد ازدواج در فروردین ماه ۱۱ و در اردیهبشت ماه امسال ۸۸ واقعه بود.

انتهای پیام//ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار