اصفهان؛

برداشت 60 تن گل‌محمدی از گلستان های گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: 60 تن گل‌محمدی از سطح 20 هکتار از اراضی زراعی گلپایگان برداشت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حیدرعلی گل‌محمدی اظهارداشت: هر سال برداشت گل محمدی از مزارع شهرستان از اواخر اردیبهشت‌ماه  آغاز می‌شود.

وی گفت: بسیاری از گلپایگانی ها به دلیل علاقه زیاد به گل محمدی در حیات خانه های خود بوته گل محمدی را  پرورش می دهند، تا جایی که در سه دهه اخیر پرورش گل محمدی در حیات منازل به دلیل در آمدزایی به عنوان اشتغال زنان خانگی محسوب می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی گلپایگان افزود: امسال به دلیل شرایط اقلیمی و با توجه به افزایش بارندگی‌ها در شهرستان گل محمدی دارای کیفیت بالایی بود.

 وی بیان کرد: نیاز آبی دهی کم، اشتغال زایی و افزایش در آمد کشاورزان در سال‌های اخیر سطح زیر کاشت آن نسبت به سال‌های گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

گل محمدی افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان 45 هکتار است که در حال حاضر 20 هکتار آن بارور است،  و به طور متوسط از هر هکتار گلستان گل محمدی بارور بیش از 3 تن گل محمدی و در مجموع 60 تن گل محمدی برداشت شده است.

وی گفت:  گل محمدی برداشت شده جهت فرآوری به کارخانه‌های گلاب گیری شهرستان کاشان ارسال می‌شود، که پیش بینی می‌شود بیش از 70 تن گلاب در سال جاری استحصال شود.

مدیر جهادکشاورزی گلپایگان افزود: با احداث کارگاه‌های صنعتی گلاب گیری و اسانس گیری در سطح شهرستان درآمد کشاورزان و سطح زیر کشت افزایش بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: در سال جاری  پنج کارگاه آموزشی جهت کاشت، داشت، برداشت و فرآوری گل محمدی برای کشاورزان شهرستان تشکیل شده است.

گل محمدی اظهارکرد: بر اساس قرارداد اداره زندان و جهاد کشاورزی گلپایگان روزانه 60 نفر از زندانیان زندان گلپایگان جهت برداشت گل محمدی به منطقه حسن آباد اعزام می‌شوند.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار