اصفهان؛

برداشت هفت هزار تن گل محمدی در کاشان

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: پیش بینی می شود در سالجاری بیش از هفت هزار تن گل محمدی از 2500 هکتار از اراضی کاشان برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مومنیان در آغاز آیین گلچینی و گلابگیری کاشان افزود: از این میزان برداشت گل محمدی در کاشان سالانه حدود 15 هزار تن گلاب مرغوب در 600 کارگاه صنعتی و سنتی تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات 70 درصد گلاب ایران از کاشان است اظهار کرد: بیش از دو هزار تن گلاب و اسانس به کشورهای حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا با ارزش پانصدو پنجاه میلیارد ریال صادر می شود.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: : با توجه به گشایش های اقتصادی و صادارتی کشور پس از برجام ، برای نخستین بار 200 کیلوگرم اسانس گل محمدی با ارزش تقریبی هر کیلو 250 میلیون ریال به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر شد.

مومنیان با اشاره به اشتغال 70 هزار نفر روز در فصل گلابیگری کاشان گفت: زندگی8500 خانواده کشاورز به گل محمدی وابسته و این صنعت پنج هزار شعل پایدار و ثابت ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید کشت گل محمدی در کاشان دو برابر شده است، افزود: پرداخت تسهیلات 85 درصدی دولت برای سیستم های مکانیزه آبیاری، باعث شده 50 درصد از کشت گل محمدی به این روش انجام شود تا شاهد صرفه جویی بالایی در مصرف آب باشیم.

فرماندار کاشان با بیان اینکه یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی توسعه کشت های کم آب بر است، اظهار کرد: توسعه دشت های گل محمدی با کمترین سرمایه گذاری از ارزش افزوده بالایی برخوردار است.

مومنیان گفت: کیفیت و مرغوبیت گل محمدی و فرآورده های کاشان دارای شهرت جهانی است و باعث رونق صنعت توریسم بویژه در بخش گردشگر خارجی در کاشان در فصل بهار و ایام گلابگیری شده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.