توافق روسیه و ترکیه بر سر مشخصات فنی سامانه اس 400

روسیه و ترکیه بر سر مشخصات فنی قرارداد تحویل سامانه موشکی اس 400 به ترکیه به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری تاس؛ ویکتور کلادوف از مقامات ارشد شرکت روستک روسیه به دیدار نمایندگان دو کشور و گفتگو بر سر مفاد دقیق قرارداد اشاره کرد و افزود: ما به عنوان تولید کننده این سامانه موشکی، توانایی فنی و فناوری این محصول که قرار است به ترکیه تحویل داده شود را به طرف مقابل نشان دادیم.

کلادوف گفت: تاکنون گفتگوها در رابطه با جنبه های فنی قرارداد بوده و هنوز مسائل تجاری، مالی و سیاسی مربوط به آن حل و فصل نشده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اول ژوئن از آمادگی کشورش برای تحویل سامانه موشکی ضد هوایی اس 400 به ترکیه خبر داد. پوتین در جریان ملاقات با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور روسیه در تاریخ سوم می نیز به این موضوع پرداخت.

چین اولین خریدار سامانه اس 400 ساخت روسیه بود. این قرارداد در سال 2015 به نتیجه رسید. به گزارش رسانه ها مبلغ این قرارداد سه میلیارد دلار است. در اکتبر 2016 نیز توافقی بین دولتی با هند بر سر فروش این سامانه منعقد شد.

سامانه اس 400 ترایمف یک سامانه موشکی برد بلند ضد هوایی است که در سال 2007 عملیاتی شد. این سامانه به منظور نابودی هواپیماها و موشک های بالستیک از جمله موشک های بالستیک میان برد طراحی شده و می تواند علیه اهداف زمینی نیز به کار گرفته شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
جالبه که اونا به روسیه ضربه میزنن و اس 400میگیرن
ایران کمکش میکنه و اس 300رو هم هنوز ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
ترکیه یک کشور منافقی است که اطلاعات اس 400 روسیه را برای اینکه به غرب بدهد تا انها بتوانند امنیت هواپیماهای خود را حفظ کنند با روسیه قرارداد میبندد و کسب اطلاعات می کند
آخرین اخبار