دبیر علمی سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی گفت: مصرف خودسرانه دارو در زمان بارداری به ویژه در ۳ ماهه نخست بارداری می‌تواند سبب بروز مشکلات ارتوپدی در جنین شود.

مصرف خودسرانه دارو در زمان بارداری و بروز مشکلات ارتوپدی در جنین
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهران رضوی‌پور دبیر علمی سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی، درباره شایع‌ترین مشکلات ارتوپدی اظهار کرد: تروما‌ها به خاطر حوادث ترافیکی، آرتروزهای مفاصل و ضایعات مادرزادی که در طول رشد نوزاد به وجود می‌آیند از مهمترین علل بروز مشکلات ارتوپدی در جامعه به شمار می‌آیند.
 
وی افزود: هرچه فرهنگ عمومی را بالاتر ببریم، قوانین محکم تر، ایمنی بیشتر و آگاهی بهتر داشته باشیم و از آسیب‌ها و مشکلات ترومایی همچون حوادث و تصادفات ترافیکی پیشگیری کنیم، تخت‌های بیمارستانی خلوت‌تر شده و همکاران ارتوپدی ما فشار کاری کمتری را تحمل می‌کنند. 

رضوی پور با بیان اینکه در دوران جنینی یک سری از بیماری‌های ارتوپدی به وجود می‌آید، ادامه داد: بیشتر اختلالات مادرزادی در هفته ۶ تا ۸ جنینی به وجود می‌آید و ناشی از مصرف داروها، نداشتن اطلاع خانم‌ها از بارداری خود و در معرض اشعه قرار گرفتن مادران باردار است.
 
وی ادامه داد: در ۳ ماهه اول مادران باردار در مصرف دارو باید دقت داشته باشند و به هیچ عنوان مصرف خودسرانه دارو را نداشته باشند.
 
رضوی پور در ارتباط با برگزاری سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی گفت: این سمینار ویژه متخصصان ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی ترمیم و پلاستیک، فیزیوتراپی، کاردرمانی، کارشناسان ارتز و پروتز و کارشناسان اتاق عمل است و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه ارتوپدی در این سمینار ارائه خواهد شد.
 
وی یادآور شد: هدف ما از برگزاری این کنگره افزایش آگاهی همکاران در ارتباط با ضایعات نسج نرم و استخوان در ارتوپدی و روش‌های نوین برای درمان آن‌ها است.
 
گفتنی است؛ این سمینار ۲۲ تیرماه با حضور صاحبنظران و اساتید این حوزه در هتل سالاردره مازندران برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار