یاسوج؛

اجرای طرح بازگشایی و زیباسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان

رئیس ستاد بازسازی بافت آسیب پذیر دوگنبدان گفت: طرح بازگشایی و زیباسازی محله‌های مسکونی بافت فرسوده این شهر اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ روح اله عمادی گفت: در این طرح 270 پلاک بافت فرسوده با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و شهرداری خریداری و تخریب می‌شود. 

وی اظهار داشت: بر اساس این طرح معابر 16 متری ایجاد می شود و مناطقی که دارای شیب بیشتری هستند نیز به اجرای طرح‌های فضای سبز اختصاص می یابد. 

رئیس ستاد بازسازی بافت آسیب پذیر دوگنبدان تصریح کرد که تاکنون 50 واحد مسکونی برای تحقق این طرح خریداری و هم اکنون در حال رایزنی با مالکان برای خریداری بقیه واحدهای مسکونی هستیم. 

عمادی ابراز داشت که این طرح با 100 میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود. 

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان گفت که عملیات بازسازی 800 واحد مسکونی بافت فرسوده این شهر در محله‌های سادات، کیامرثی، کوی لبنان، منطقه پربالی و رادک در حال اجراست. 

بر اساس طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان سه هزار و 700 واحد مسکونی این شهر تا سه سال آینده با یک هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار نوسازی خواهد شد. 

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال 1387 تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم مورد توجه جدی مسئولان قرار گرفته است. 

20 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست. 

شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران با 106 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.