کرمانشاه؛

ثبت نام بیش از 12 هزار نفر در کرمانشاه برای طرح "کارورزی"

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین آمار، بیش از 12 هزار نفر در کرمانشاه برای طرح "کارورزی" ثبت نام کرده‌اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛داوود یاوری اظهار کرد: هدف از طرح کارورزی افزایش تجربه و مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، افزایش مهارت کارآفرینی و انتقال دانش فارغ‌التحصیلان به کارگاه‌های تولیدی و صنعتی است.

وی با بیان اینکه این طرح مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و همچنین شورای عالی اشتغال را دارد، عنوان کرد: کلیه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که مدارک مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت را دارند مشمول این طرح هستند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: شرایط سنی برای مشمولان دارای مدرک کاردانی حداکثر 23 سال، کارشناسی 25 سال، کارشناسی ارشد 28 سال و دکترا 32 سال است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: کارورز در این مدت تحت پوشش بیمه حوادث کار قرار می‌گیرد و کارفرما دیگر دغدغه بیمه را ندارد، از سوی دیگر دولت کمک هزینه آموزشی 310 هزار تومانی (معادل یک سوم حداقل دستمزد) را به کارورز می‌پردازد و کارفرما دغدغه این امر را هم ندارد.

یاوری تاکید کرد: به علاوه کارورزان مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی نمی‌شوند.

وی یادآوری کرد: اگر پس از این مدت، کارفرما کارورز را جذب کند به مدت دو سال سهم حق بیمه کارفرما (23 درصد) بر عهده دولت خواهد بود. 

به گفته این مسئول، طرح کارورزی در دوره‌های گذشته هم وجود داشته، اما حمایت‌هایی از سوی دولت وجود نداشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سهمیه‌ای که در کل کشور برای این طرح در نظر گرفته شده را 150 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این سهمیه شناور است و هنوز سهمیه مشخصی برای استان کرمانشاه اعلام نشده است.


وی تعداد افرادی که تا پایان روز پنجشنبه (18 خرداد) در استان کرمانشاه ثبت نام کردند را 12 هزار نفر عنوان کرد که چهار هزار نفر آنها واجد شرایط هستند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.