اصفهان؛

هنرمندان اولین 'آتش به اختیاران' عرصه نبرد فرهنگی هستند

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: هنرمندان اولین دسته 'آتش به اختیاران' عرصه نبرد فرهنگی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی دیشب در اولین جشنواره ملی شعر قرآنی کودک و نوجوان، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر آتش به اختیار بودن در مقابله با خلاءهای فرهنگی، گفت: هنرمندان کسانی هستند که هیچگاه منتظر بخش نامه، ابلاغ و دستوری نیستند.
 
وی ادامه داد: هنرمند هرگاه مطلبی را فهم کند، به طور قطع از هنر خود برای بیان این فهم استفاده می کند و محتوایی که در اختیار دارد را به جامعه منتقل خواهد کرد.
 
وی اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در راستای بهره گیری از حوزه ادبیات در گسترش معارف قرآنی در دو رده سنی کودک و نوجوان، دو برنامه 'جشنواره ملی داستان های قرآنی شب کودک' و 'جشنواره ملی شعر قرآنی کودک و نوجوان' را در دستور کار خود قرار داد.
 
وی با بیان اینکه جشنواره ملی داستان های قرآنی شب کودک در قم در حال اجراست، گفت: جشنواره ملی شعر قرآنی کودک و نوجوان در اصفهان برگزار شد و امشب با معرفی برترین ها به کار خود پایان می دهد.
 
حجت الاسلام قطبی اضافه کرد: گرچه شاعران بسیاری در حوزه مضامین قرآنی شعر سروده اند، ولی در بخش تخصصی کودک و نوجوان آثار بسیار کمی وجود دارد و این نیازمند توجه ویژه به این بخش است.
 
جشنواره ملی شعر قرآنی کودک و نوجوان شب گذشته با معرفی 10 اثر برتر و شایسته قدردانی در دو بخش کودک و نوجوان در اصفهان به کار خود پایان داد.
این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان و نوجوانان برگزار شد.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار