افزایش صادرات استان بوشهر به قطر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: صادرات از این استان به کشور قطر در چند روز گذشته افزایش یافته است.

صادرات استان بوشهر به قطر افزایش یافت
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سید محمد حسینی محمدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: تا کنون بیشتر انواع محصولات صیفی و تره بار از استان بوشهر به قطر صادر شده، اما صادرات سیمان و کلینکر هم داشته‌ایم.

وی با اشاره به این‌که ۲۰ درصد صادرات ایران به قطر از استان بوشهر انجام می‌گیرد، افزود: سال گذشته معادل صد میلیون دلارکالا از ایران به کشور قطر صادر شد که استان بوشهر یک پنجم از این میزان صادرات را به خود اختصاص داد.

حسینی محمدی بیان کرد: با توجه به نزدیکی استان بوشهر به بندرهای دوحه و الرویس قطر، و هزینه کمتر حمل و نقل دریایی نسبت به حمل و نقل هوایی انتظار است امکانات لازم برای افزایش صادرات از بندرهای این استان به قطر توسعه یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: به تازگی محموله ۲۰۰ تنی مواد غذایی از استان فارس به سمت قطر بارگیری شده که بهتر است شرایطی فراهم کنیم چنین محموله‌هایی از بندرهای استان ما صادر شوند.

وی همچنین علاوه بر محصولات صیفی، مصالح ساختمانی و سیمان را ازدیگر ظرفیت‌های استان بوشهر برای گسترش روابط اقتصادی با قطر عنوان کرد و گفت: در استان بوشهر دو کارخانه سیمان کنگان و دشتستان در مجموع با ظرفیت سه میلیون تن فعال است و در آینده نزدیک کارخانه سیمان دشتی نیز با ظرفیت سالانه یک میلیون تن راه اندازی می‌شود که اگر زمینه صادرات ۵۰ درصد از تولیدات واحدهای یاد شده به قطر فراهم شود، به صنایع استان کمک قابل توجهی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر همچنین با اشاره به نیازهای این استان برای افزایش صادرات به قطر، مهم‌ترین نیاز را کانتینرهای یخچالی برای صادرات میوه عنوان کرد که قرار است با توجه به توان شرکت‌های کشتیرانی موجود در استان این نیاز تامین شود.

کشورهای عربستان سعودی، مصر، بحرین، امارات متحده عربی و برخی دیگر کشور‌ها هفته گذشته در بیانیه‌ای روابط خود را با کشور قطر قطع و همه مرزهای هوایی، دریایی و زمینی خود را روی این کشور بستند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.