بیرجند؛

تسهیل شرایط دریافت تسهیلات برای واحدهای صنعتی و معدنی

با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه ۱۸ بانک و مؤسسه اعتباری با صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک،شرایط دریافت تسهیلات برای واحدهای صنعتی و معدنی تسهیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛داوود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تأمین نقدینگی یکی از مهم‌ترین مشکلات صنایع کوچک و متوسط است،گفت:با وجود در نظر گرفتن تسهیلات مشخص،بانک‌ها همواره درخواست وثیقه‌ و ضمانت‌هایی می‌کنند که واحدها گاهی قادر به تأمین آن نیستند.
وی با اشاره به اینکه درخواست وثیقه و ضمانت نامه،دریافت وام را برای تولیدکنندگان طولانی کرده بود،افزود:با پیگیری‌های صورت گرفته،صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با دادن ضمانت نامه‌هایی به بانک‌های وام‌دهنده برخی از مشکلات موجود در زمینه تأمین مالی فعالان صنایع کوچک و متوسط را رفع کرد.
شهرکی گفت:صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به منظور توسعه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در  این صنایع،کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح‌های اشتغال زا و دارای توجیه اقتصادی و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری،تفاهم نامه‌های مختلفی را با بانک‌ها منعقد کرده که ضمانت تسهیلات دریافتی واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و متوسط از جمله آنها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود:در تفاهم نامه‌های منعقد شده،صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک متعهد شده است درصورت عدم باز پرداخت اصل و سود بدهی از طرف متقاضی تا سقف مبلغ مندرج در ضمانت نامه صادره،وجه آن را به بانک بپردازد.

وی از تولیدکنندگان استان که متقاضی دریافت تسهیلات هستند و توانایی تأمین وثیقه و ضمانت نامه بانکی را ندارند خواست با ورود به سامانه صدور الکترونیکی ضمانت‌نامه از طریق سایت صندوق ضمانت به نشانیwww.sif.ir درخواست صدور ضمانت نامه مورد نیاز را ثبت و پیگیری کنند.

شهرکی اظهار کرد:بانک‌های دارای تفاهم‌نامه با صندوق ضمانت شامل بانک ملی، ملت، سپه، تجارت، کشاورزی، توسعه صادرات، سینا، انصار، آینده، اقتصادنوین، پارسیان، پاسارگاد، ایران زمین، رفاه کارگران و صنعت و معدن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:مؤسسه مالی و اعتباری کوثر و صندوق کار آفرین امید نیز بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده به واحدهای تولیدی خدمات می‌دهند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار