واکنش متفاوت ابتکار به افزایش دمای کره زمین

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در صفحه اینستاگرام خود واکنشی متفاوت به خروج آمریکا ار توافق نامه زیست محیطی نشان داد.

واکنش متفاوت ابتکار به افزایش دمای کره زمین
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اعلام ترامپ مبنی بر خروج امریکا از توافق نامه زیست محیطی پاریس موجی از واکنش ها در خصوص این موضوع و معایب آن به راه افتاد و گروه های مختلف مردمی و مسئولان به این امر واکنش نشان دادند زیرا این توافق نامه بین المللی به لزوم اقدام مشترک برای جلوگیری از افزایش دمای کره زمین و مقابله با نابودی تاکید دارد و بار دیگر سیاست های غیرمنطقی ترامپ را به نمایش گذاشت.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در صفحه اینستاگرام خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: "

تصمیم ترامپ برای خروج از توافق‌نامه زیست محیطی پاریس، باعث شده که رویکردهای غیر منطقی رییس جمهور آمریکا عیان و چهره واقعی هیات حاکمه آن آشکار شود.

این در حالیست که موافقت‌نامه پاریس، لزوم اقدام مشترک برای جلوگیری از افزایش دمای کره زمین و در واقع مقابله با نابودی زمین را دنبال می کند. این توافق نامه در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در کشورهای مختلف و افزایش سازگاری با تغییرات اقلیم است.

در ایران خوشبختانه اهداف توافقنامه پاریس همراستا با اسناد بالادستی کشور در حوزه کاهش مصرف انرژی به حساب می آید ودر سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری مانند بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش شدت انرژی و افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیر مورد تاکید قرار گرفته است. همچنین سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف که بر لزوم صرفه جویی مصرف منابع انرژی و مقابله با هدررفت سرمایه های کشور تمرکز دارد.

واقع بینی با تکیه بر اطلاعات علمی از مهم ترین شاخصه های حکمرانی مطلوب است".

واکنش متفاوت ابتکار به افزایش دمای کره زمین 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار