در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان زاهدان مطرح شد:

موج جدید گرما در راه است/ دستگاه ها در حالت آماده باش قرار گرفتند

برای مقابله با موج گرما به حالت آماده باش قرار گیرند و تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،شهنوازی معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان زاهدان، در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان که امروز در فرمانداری برگزار شد، اعلام کرد: به استناد اطلاعیه جوی شماره 15 اداره کل هواشناسی استان، تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدلهای عددی، حاکی از استقرار و تقویت الگوی تابستانی در سطح استان طی هفته جاری می باشد و به تدریج برای روزهای پایانی هفته هوا گرم تر خواهد شد و در شهرستان های منطقه سیستان دماهای نزدیک به 50 درجه ، ایرانشهر و دلگان دماهای بیش از 50 درجه، زاهدان و خاش دماهای حدود 43 درجه و میرجاوه و نصرت آباد وبزمان دماهای حدود 45 تا 48 درجه سلسیوس محتمل می باشد که این شرایط در نواحی جنوبی استان با شدت کمتر رخ خواهد داد.

وی از شهروندان خواست: جهت جلوگیری از قطع شدن برق و آب در ساعات اوج مصرف، صرفه جویی های لازم انجام شود و همچنین از تردد های غیرضروری در میانه روز برای جلوگیری از گرما زدگی خوداری کنند.

شهنوازی خطاب به شهرداری های مناطق و سازمان فضای سبز و پارک ها گفت: آبیاری فضای سبز را به اوایل صبح یا اوایل شب موکول کنید تا علاوه بر کاهش مصرف اب در این ایام،  مشکلی در خصوص قطع آب برای شهروندان رخ ندهد.

معاون فرماندار همچنین از شرکت آب و فاضلاب شهری خواست: با توجه به شدت گرما و افزایش نیاز شهروندان به آب از قطع کردن آب خودداری کند و با کاهش فشار آب در مناطق شهری، این بحران را مدیریت کند.

شهنوازی همچنین گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی و اداره امور عشایر شهرستان نیز در اسرع وقت آب رسانی سیار به روستاها و عشایر سطح شهرستان را در دستور کار قرار دهند.

وی بیان کرد: با توجه به وجود مزارع جو و گندم و احتمال وقوع آتش در گرمای پیش بینی شده، سازمان آتشنشانی به حالت آماده باش قرار گیرد و مرکز فوریت های پزشکی نیز برای درمان های احتمالی گرمازدگی تمهیدات لازم را فراهم سازد.

معاون فرماندار از آموزش و پروش مناطق نیز خواست: در راستای کاهش گرمازدگی دانش آموزان، امتحانات را به ساعات ابتدایی صبح موکول کند.

این مقام مسئول بیان کرد: مرکز بهداشت شهرستان نیز در این ایام اکیپ بازرسی خود را برای سرکشی به اغذیه فروشی ها و دستفروش ها جهت بررسی مواد غذایی افزایش دهد.

احتمال تغییر ساعات کار ادارات 

 معاون عمرانی فرماندار همچنین گفت: نامه ای از سوی مدیرکل بحران به فرمانداری ها در خصوص تغییر ساعات کار ادارات در سه ماه تابستان  به منظور مدیریت مصرف انرژی در ادارات و ارائه خدمات مناسب برای مردم و جلوگیری از تردد های غیرضروری در ساعات اوج مصرف برای شهروندان ابلاغ شده است تا درصورت جمع بندی نظرات ادرات جهت اجرا یا عدم اجرای این تغییرات اقدامات لازم از سوی فرمانداری ها صورت بگیرد.

وی توضیح داد: در بخشی از این نامه آمده است؛ در سه ماه فصل تابستان ساعات کار ادارات از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 لغایت 13:30 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 6:30 تا 12:30 اعمال گردد، همچنین کلیه ادارات به جز سازمان های خدماتی و امدادی در روزهای با دمای بالای 50 درجه سانتیگراد تعطیل شوند و در شهرستان هایی که دمای هوا به بیش از 47 درجه سانتی گراد می رسد با اعلام فرمانداری شهرستان، ادارات یک ساعت زودتر از روال معمول تعطیل گردند.

گفتنی است  در پایان جلسه مقرر شد ادارات شهرستان پس از بررسی موضوع تغییر ساعات ادارت، نقطه نظرات و رای نهایی خود را جهت اجرا یا اجرایی نشدن این نامه به فرمانداری ابلاغ کنند تا فرمانداری نیز پس از جمع بندی نهایی نظرات ادارات تصمیم نهایی را برای تصویب یا تصویب نشدن مفاد این نامه اتخاذ کند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.