پیش‌بینی آزادی ۹ هزار زندانی غیرعمد در سراسر کشور

معاون مالی اداری ستاد دیه با پیش‌بینی آزادی ۹ هزار زندانی غیر عمد در سراسر کشور گفت: تا کنون ۱۰۵ هزار زندانی جرائم غیر عمد توسط ستاد دیه آزاد شده است.

پیش‌بینی آزادی ۹ هزار زندانی غیرعمد در سراسر کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  علی مهربان عصر امروز در مراسم جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد هرمزگان، با بیان اینکه ستاد دیه یک ستاد مردمی است اظهارداشت: ستاد دیه با ابتکار شهید متولی در سال ۱۳۶۹ پایه‌گذاری شده و در طول ۲۵ سال فعالیت توانسته با حمایت مردم و خیرین تعداد ۱۰۵ هزار زندانی را از زندان آزاد و به جامعه بازگرداند.

 وی در ادامه با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان قرار داریم بیان داشت: همانگونه که مستحضرید هر زندانی بیش از ۴ نفر چشم به راه دارد که زندگی را با سختی و مشقت می‌گذارند و نیازمند حمایت و کمک هم‌نوعان خود هستند.

مهربان افزود: سال گذشته توانستیم با کمک مردم و خیرین بالغ بر ۹ هزار و ۱۳۴ نفر زندانی غیر عمد را از زندان‌های کشور آزاد کنیم و از این ۹ هزار نفر که بالغ بر ۷۴۰ میلیارد تومان بدهی داشتند ۴۰ درصد از مبلغ بدهی، توسط شکات مورد گذشت قرار گرفت مابقی مبلغ نیز با کمک‌های مردم، خیرین و تسهیلات بانکی، فرایند آزادی این زندانیان را فراهم ساخت.

وی ادامه داد: در هرمزگان به عنوان یکی از استان‌هایی که از کمک‌های بالای خیرین در این زمینه برخوردار است، ۱۳۴ نفر زندانی غیر عمد چشم انتظار کمک مردم و خیرین هستند و برای آزادی آن‌ها بیش از ۱۶۷ میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم که امید است باهمت و حضور مردم و خیرین و مشارکت حداکثری تعداد کثیری از این زندانیان را به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

معاون اداری مالی ستاد دیه کشور ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز با کمک خیرین و مردم تعداد ۹ هزار نفر از زندانیان غیر عمد کشور آزاد و تا عید فطر به جمع خانواده‌های خود باز گردند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.