اهواز؛

بی آبی و تشنگی در همسایگی سدهای بزرگ کشور

بخشدار دهدز با اشاره به مشکلات بی آبی‌های موجود در این منطقه گفت: تششنگی در کنار سدهای بزرگ کشور زیبنده نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛حجت‌الله خسروی ،بخشدار دهدز اظهار کرد: متاسفانه با آغاز گرما و شدت گرفتن آن، مشکل بی آبی در منطقه دهدز به وضوح خود را نمایان کرد.

وی افزود: این مشکلات در حالی به‌وجود آمده است که ما در چند کیلومتری و نزدیک دریاچه سد کارون 3 قرار داشته ولی از استفاده آن تاکنون بی‌بهره مانده‌ایم.

بخشدار دهدز با اشاره به به برگزاری جلسات محتلف با مسؤولان شهرستان برای حل مشکل بی آبی موجود در این منطقه تصریح کرد: در جلساتی که با مسؤولان تلمبه‌خانه شماره 5 واقع در دهدز داشتیم مقرر شد مقداری از آب مورد نیاز را تامین کند ولی این اقدامات نمی‌تواند حل کننده مشکل اصلی باشد و به صورت کوتاه مدت خواهد بود.

خسروی با تاکید بر اینکه حل مشکل آب دهدز باید به صورت ریشه‌ای باشد بیان کرد: تامین آب مورد نیاز این منطقه باید از مخازن سد کارون 3 و یا 4 تامین شود تا یک اقدام پایدار صورت گرفته باشد.

ور در پایان با بیان اینکه به دلیل فشارهایی که به مردم این شهر بر اثر بی آبی وارد می‌شود عذر خواهی می‌کنم گفت: از استاندار، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و متولیان امر خواستاریم که حل این مشکل را به طور جدی در دستور کاری خود قرار دهند تا با انجام آن دیگر شاهد این قطعی‌ها و بی آبی‌ها در کنار سدها نباشیم.

شهرستان ایذه و بخش دهدز در کنار دریاچه بزرگترین سدهای خاورمیانه واقع شده و این در حالی است که به جای تامین آب آشامیدنی خود از میلیون‌ها متر مکعب آب دریاچه، آب خود را از طریق چاه تامین می‌کنند.

با این وجود در روزهای اخیر در شهر دهدز آب‌رسانی با تانکر صورت گرفته و مردم برای تامین آّ مورد نیاز خود با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.