کرمان؛

غربالگری سالمندان در جیرفت

پارسال 13 هزار سالمند از 20هزارو 123 سالمند شهرستان جیرفت در طرح غربالگری بهداشتی شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،لیلی رشیدی ،مسئول واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهرستان جیرفت در نشست شورای سالمندان شهرستان جیرفت گفت : حساس سازی و تبیین جایگاه فرهنگی سلامت، و ایجاد فرهنگ توجه به سلامتی قبل از بروز بیماری، پیشگیری اولیه و تشخیص زود هنگام بیماری های بدون علامت و توجه به نیازهای بهداشتی، آموزشی و درمانی سالمندان از اهداف اجرای طرح سلامت سالمندان است.
وی اظهار کرد: طرح های غربالگری سلامت سالمندان شامل مجموعه طرح های غربالگری سرطان پروستات، دیابت، بهداشت روان و بهداشت دهان و دندان از ابتدای سال گذشته آغاز شده است.
وی ادامه داد: اهداف عمده و اساسی اجرای این طرح شناساندن عوامل سرطان زا، غربالگری و تشخیص زودرس و مشاوره در روند بیماری و کمک های درمانی برای تامین هزینه های شیمی درمانی است.
مسئول واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت جیرفت گفت: بر اساس اجرای این طرح 14.8درصد از سالمندان دارای فشار خون بالا، 6 درصد دارای مشکل بینایی و شنوایی، 6.57 درصد مبتلا به دیابت و پنج درصد هم دچار سکته قلبی شده اند.
وی عنوان کرد: دیابت، سکته قلبی و پوکی استخوان بیشترین بیماری های سالمندان را تشکیل می دهد.
وی به فعالیت مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان جیرفت به صورت ویژه به سالمندان هم اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون 36 پزشک در مراکز روستایی و پنج پزشک هم در مراکز بهداشتی شهری به شهروندان ارائه خدمات می کنند.
وی ادامه داد: در این راستا توزیع ویتامین های مورد نیاز سالمندان، واکسیناسیون سالمندان خانواده های شهدا، تجهیز امکانات بهداشتی پارک شهید دلیری جیرفت به عنوان پارک سالمندان و افزایش ارتقای سطح آگاهی سالمندان در تمام زمینه ها در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار