فرماندار سلسله:

ظرفیت‌های بالای شهرستان سلسله در کشاورزی

فرماندار سلسله گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی است و یکی از این ظرفیت‌ها در بخش باغداری است که با توجه به این بخش می‌توانیم شاهد باغات زیادی در این شهرستان باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ به مناسبت هفته جهاد کشاورزی مدیریت و کارکنان جهاد کشاورزی سلسله با فرماندار این شهرستان دیدار کردند.

فلاح نژاد در این دیدار با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در تولید کشور، گفت: بخش کشاورزی دارای قابلیت‌هایی است که با سایر بخش‌ها قابل قیاس نیست و باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های این بخش به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی است و یکی از این ظرفیت‌ها در بخش باغداری است که با توجه به این بخش می‌توانیم شاهد باغات زیادی در این شهرستان باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد جهاد کشاورزی شهرستان گفت: در سال ۹۵ تعداد ۴۷۳ شغل توسط جهاد کشاورزی این شهرستان ایجاد شده است.
وی به تولید ۲۲۰ هزار تن تولیدات در بخش کشاورزی در سال ۹۵ اشاره کرد و ابراز داشت: در سال جاری ما پیش‌بینی تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول را کرده‌ایم.

سپهوند تصریح کرد: سطح زیر کشت چغندرقند شهرستان یک‌ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۵ هزار تن چغنرقند برداشت شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به درآمد زا بودن و به صرفه‌بودن تولید گیاهان دارویی حمایت از کشاورزان کاشت گیاهان دارویی در شهرستان و ارائه تسهیلات به آنان ضرورت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به افزایش ۱۷۰ هزار هکتاری سطح زیر کشت باغات در سلسله، در حال حاضر سطح زیر کشت باغات مثمر شهرستان چهار هزار هکتار می‌باشد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.