مشهد؛

افزایش ١٤ درصدی در آمد اداره مالیات

مدیر کل سازمان اداره أمور مالیاتی خراسان رضوی از افزایش ١٤ درصدی در آمد مالیات نسبت به سال قبل در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، یحیی یعقوب نژاد مدیر کل سازمان اداره أمور مالیاتى خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ما در سال گذشته ١٤ درصد افزایش مالیات داشتیم ولی از سهمیه که أمور مالیاتی کل کشور برای استان در نظر گرفته است ١٢ درصد هم کاهش داشتیم و دلیل آن رکود اقتصادی بوده است.

وی افزود: پرداخت مالیات کسب در آمد نیست بلکه ابزار اعمال سیاستهای اقتصادی هست.

مدیر کل سازمان اداره أمور مالیاتى خراسان رضوی گفت: پرداخت مالیات به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام میگیرد و مستقیم بر أشخاص وضع میشود غیر مستقیم برای کالا و خدمات انجام میشود و پس از وصول مالیات همه به خزانه عمومی دولت واریز شده و صرف زیر ساخت‌ها و شهرداری و دهیاری‌ها میگردد.

یعقوب نژاد با اشاره به کارکردهای مالیات افزود: کارکرد بودجه برای هزینه در آمدهای جاری مالیات استفاده میشود و کارکرد اقتصادی آن باعث افزایش اشتغال و بهره وری تولید استفاده میگردد.

وی گفت: محور کلیدی سخنان رهبری کاهش اتکا به درآمد نفتی و جایگزینی یک کارکرد اقتصادی برای نفت است و باید گردش اقتصادی در داخل کشور باشد و نفت در جهت توسعه کشور انجام شود.

مدیر کل سازمان اداره أمور مالیاتى خراسان رضوی در مورد آمارهای مالیاتی در سال گذشته و دوماهه سال جاری افزود: مجموعا ٢٣ میلیارد و ٢٣٧ میلیون ریال در آمد مالیات ازمنابع مستقیم و غیر مستقیم در استان در سال گذشته میباشد که ١٤ میلیارد و ٢٤١ میلیون ریال مربوط به مالیات مستقیم و ٨٨٥١ میلیارد ریال از منابع غیر مستقیم دریافت شده است و همچنین این رقم در دو ماهه سال جاری به ٣ هزار و ١٩٠ میلیارد ریال میرسد که هزار و ٦٣٩ میلیارد ریال مستقیم و هزار و ٥٥١ میلیارد ریال دریافتی غیر مستقیم برده است.

یحیی یعقوب نژاد گفت: خراسان رضوى از سهمیه دریافتی که سازمان مالیات کل کشور در نظر گرفته است به ٨٨ درصد آن رسید و ١٢ درصد دیگر به علت رکود اقتصادی محقق نشد که استان خراسان رضوى ٣ درصد از کل مالیات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی هدف از طرح جامع مالیاتی را تبدیل مالیات از سنتی به الکترونیکى دانشت و افزود: ما برای این طرح ٢٢٤ میلیارد ریال هزینه کرده ایم که ٤٢ اداره کل هم از این طرح استفاده کرده است که استان خراسان از سال ٩٢ این طرح را إجرائی کرده است.

مدیر کل سازمان اداره أمور مالیاتى خراسان رضوی در مورد آمار کل معدیان مالیاتی گفت: مجموع معدیان حقوقی ٦١ هزار ٧١٥ نفر بوده که ٣٧ هزار و ٩٤٣ نفر فعال هستند و در بخش أشخاص حقیقی این رقم به ٣٩٣ هزار و ٣٩٦ میرسد که ٣٣٧ هزار ٣١٣ آن فعال میباشد و الباقی فقط پرونده تشکیل داده اند.

یعقوب نژاد افزود: ٢٠ درصد از تولید ناخالص کشور مشمول فرار مالیاتی هستند و همچنین ١٠ تا ١٥ درصد از منابع مالیاتی به معوقات مالیاتی اختصاص داده شده است.

وی از پرداخت ٣ درصد از مالیات ارزش افزود به شهرداری‌ها و دهیاری گفت: از مجموع ٩ درصد مالیات ارزش افزود ما ٦ درصد را به خزانه عمومی دولت و ٣ درصد الباقی را به عوارض شهرداری و دهیاری‌ها پرداخت میکنیم.

مدیر کل سازمان اداره أمور مالیاتى خراسان رضوی از آمار پرداختى از نیمه دوم سال ٨٧ تا پایان سال ٩٥ به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزود: ٣ هزار ٣٥٠ میلیارد به شهرداری‌ها و ٤ هزار و ٨٥ میلیارد به دهیاری‌ها و رقم ١١ هزار ١٤٦ میلیارد به شهرداری مشهد هست پرداخت کرده ایم.

یعقوب نژاد در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص پرداخت مالیات شرکت پدید گفت: برای مشکلات شرکت پدیده ما جلسات مختلفی برگزار کردیم که در جهت احیا این شرکت و احقاق سهامداران مالیات این شرکت به صورت پلکانى و إقساطی صورت گیرد و همچنین بخشودگى مالیات هم داشته ایم.

انتهای پیام//ا. آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار