گیلان؛

برپایی ضیافت افطاری روزه اولی ها

سفره های افطاری ویژه روزه اولی ها در گیلان گسترده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های دانش آموزان استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در اجرای طرح کشوری جشن روزه اولی ها، سفره های افطاری ویژه روزه اولی ها از سوی این اتحادیه در شهرستان های مختلف استان گسترده می شود.

مهیار فتحی پور افزود: برپایی محفل نورانی انس با قرآن کریم، سخنرانی، اجرای مسابقه و اهدای جوایز از جمله دیگر برنامه ها در برگزاری طرح جشن روزه اولی ها است.

وی ایجاد خاطره به یادماندنی برای نوجوانان عامل به احکام و واجبات دینی را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا توجه ویژه ای به روزه اولی ها در ماه مبارک رمضان تاکید شده است.

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های دانش آموزان گیلان طرح همخوانی و ختم دسته جمعی قرآن کریم را از دیگر برنامه های این اتحادیه دانش آموزی در ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی تربیتی با عنوان فرزندان رمضان ویژه اعضای انجمن‌ های اسلامی دانش‌آموزان نیز در این استان به اجرا در آمده است.

فتحی پور اظهار داشت: در این طرح مربیان قرارگاه و یا روحانی مسجد در جمع دانش‌آموزان و افراد شرکت کننده در طرح حاضر شده و با تشکیل حلقه دوستانه در مورد مسایل فضیلت حضور در مسجد، ثواب و برکات شرکت در نماز جماعت، فلسفه تاکید بر جماعت در اسلام و اهمیت تکریم و رسیدگی به مساجد با دانش آموزان بحث و گفتگو می شود.

وی تصریح کرد: جمع آوری کمک های دانش آموزان، اولیاء و غیره برای نیازمندان در قالب شبگرد کوفه از دیگر برنامه های این اتحادیه در ماه مبارک رمضان است.

استان گیلان بیش از 375 هزار دانش آموز دارد.

 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.