معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ;

اجرای پروژه های آبخیز داری در استان ایلام

پیری از اجرای عملیات پروژه های آبخیز داری در استان ایلام خبر داد.

اجرای پروژه های آبخیز داری در استان ایلامپیری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در گفت و گو با خبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک، تولید آب، بهره‌برداری مناسب از منابع آبی و خاکی، کاهش خسارات سیل و احیاء پوشش گیاهی خواهد داشت و آبخیزداری یک کار زیرساختی مهم برای تمام فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است که هرساله  به طور مداوم انجام می دهیم.

پیری افزود:در قالب حوزه آبخیز داری تمام فعالیت های مربوط به این حوزه اصلاح و توسعه نهال کاری بذر پاشی کپه کاری، چاله های فلسی همگی بیولوژک هستند همچنین احداث سازه ی سنگین ملاتی ،کاویون بندی و خشکه چین ،فعالیت پیشگیری از حریق ،آبخوان داری مکانیکی اند که همراه با فعالیت های آموزشی و ترویج برای بهره برداران و صاحبان در حوزه های آبخیز در حال انحام است.

وی دامه داد:برای اجرای پروزه های آبخیز داری  اعتبار 18 میلیارد در نظر گرفته شده  وتاکنون با پیشرفت 40درصدی همراه بوده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:14حوزه آبخیز مصوب برای اجرای طرح های آبخیز در قالب صندوق توسعه ملی انتخاب شده و این پروزه ها در قالب این 14حوزه انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/با

آغاز عملیات پروژه‌های آبخیزداری در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.