شیراز؛

افزایش کشت گلخانه‌ای در شهرستان کازرون

کشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان کازرون 4 برابر رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالصاحب قائمی رئیس اداره جهاد کشاورزی کازرون با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی» گفت: محور اقتصاد شهرستان کازرون مبتنی بر کشاورزی است که با تولید یک میلیون تن محصولات کشاورزی از نظر تولید جایگاه ویژه‌ای در استان داشته و بیشترین اشتغال مردم کازرون نیز مربوط به همین بخش است.
 
قائمی افزود: وجود شرایط اقلیمی مناسب در این شهرستان باعث شده که ضمن تولید و تأمین امنیت غذایی با در نظر گرفتن بحث کمبود آب، مهمترین فاکتورهایی را که در بهینه‌سازی و افزایش تولید وجود دارد را در برنامه‌های خود لحاظ کنیم.
 
وی با اشاره به طرح‌های تشویقی و یارانه‌هایی که در زمینه آبیاری نوین به عنوان کمک بلاعوض به کشاورزان داده می‌شود، بیان کرد: برای آبیاری تحت فشار ۷ میلیون تومان،  آبیاری بارانی 5.5 میلیون تومان و آبیاری کم‌فشار 3 میلیون و 200 هزار تومان کمک بلاعوض با هدف تشویق کشاورزان، بهینه‌سازی آب و بالا بردن راندمان آب  تعلق می‌گیرد.
 
قائمی از رشد 4 برابری کشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان کازرون خبر داد و ادامه داد: برای افزایش این مقدار، تسهیلات ارزان‌قیمت 12 و نیم درصدی در مناطق محروم و 14 و نیم درصدی در مناطق برخوردار با دو سال تنفس و بازپرداخت پنج ساله در نظر گرفته شده است.
 
وی اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی با سطح زیر کشت زیاد و آب کمتر می‌تواند الگوی کشت به شمار رفته که  برای حفظ پایداری تولید دنبال می‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار