بیرجند؛

ظرفیت پذیرش 48 پرواز در شبانه روز در فرودگاه‌های استان

طی سال‌های جاری زیرساخت‌های مناسبی در فرودگاه های استان فراهم شده است تا اکنون آمادگی پذیرش ۴۸ پرواز در طول یک شبانه‌روز را داشته باشد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ سلامی،مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در دیدار با مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان گفت: در نوروز سال ۹۶ نسبت به زمان مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش مسافر در فرودگاه‌های استان محقق شد و در حال حاضر باز هم با کمبود پرواز در برخی مسیرهای پرتردد از جمله تهران مواجه هستیم.
 
وی  افزود: خراسان جنوبی به دلیل وجود فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری برای حضور سرمایه‌گذاران و بازارچه‌های مرزی نیازمند افزایش پروازهایش به مقصد تهران است.
 
سلامی ضمن درخواست برای بیس پروازی شدن فرودگاه بیرجند برای یک هواپیما،گفت: در صورت بیس شدن هواپیما در فرودگاه بیرجند، نخستین پرواز رفت ابتدای صبح و پرواز برگشت انتهای شب برقرار خواهد شد تا بسیاری از مشکلات این استان رفع شود و همزمان می‌توان دیگر مسیرها همچون کیش که از ظرفیت مسافر خوبی برخوردار است را برقرار کرد.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان افزود: خواسته نخست فرودگاه بیرجند، تغییر تایپ هواپیما از کوچک به بزرگ، در مرحله دوم افزایش پروازهای داخلی و سپس برقراری پروازها در مسیرهای جدید است.
 
عرب‌نژاد،مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان برای افزایش پروازها در فرودگاه‌های بیرجند و طبس قول مساعد داد و مقرر شد در نشست تخصصی مشترک با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی و مسئولان هواپیمایی ماهان در تهران برنامه پیشنهادی افزایش پروازهای اداره‌کل فرودگاه‌های استان مورد بررسی قرار گیرد.

لازم به دکر است که تعداد ۴ پرواز در مسیر تهران- بیرجند- تهران در طول هفته توسط شرکت هواپیمایی ماهان صورت می پذیرد که این تعداد از اوایل تیرماه امسال به تعداد ۵ پرواز در روزهای شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه افزایش یافت.
همچنین تعداد ۳ پرواز در مسیر تهران – طبس – تهران در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه توسط این هواپیمایی انجام می‌شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.