نخستین سند اراضی فرودگاه‌ها در سطح کشور به نام فرودگاه طبس صادر شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از صدور نخستین سند اراضی فرودگاه‌ها در سطح کشور به نام فرودگاه طبس خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی سلامی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور سند اراضی فرودگاه طبس گفت: مستندسازی اراضی فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است و با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: فرودگاه طبس به عنوان نخستین فرودگاه در کشور کل اراضی آن به تملک شرکت فرودگاه‌ها درآمده و نخستین سند شش دانگ کامل به مساحت 680 هتکار به نام شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صادر شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: مستندسازی اراضی فرودگاه طبس به دلیل اینکه خارج از محدوده شهری بوده و هیچ معارض و مستثنیات مردمی در آن وجود نداشت و متعلق به اراضی دولتی بود با سرعت بیشتری صورت پذیرفت و با تلاش و همکاری‌های مدیرکل املاک و مستغلات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیرکل امور املاک دولتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مجوز بند (د) ماده 26 آئین نامه اموال دولتی در تاریخ 20 فروردین ماه امسال صادر شد و مراحل ثبتی آن 24 خرداد ماه به پایان رسید و سند شش دانگ تحمیلی به میزان 6 میلیون و 803 هزار و 520 مترمربع صادر شد.

سلامی در مورد اراضی فرودگاه بیرجند گفت: فرودگاه بیرجند از پیچیده‌ترین فرودگاه‌ها در حوزه اراضی است و فرآیند مستندسازی اراضی آن با سرعت خوبی در حال انجام است به طوری که تاکنون 18 برگ سند ثبتی از اراضی مردم تبدیل شده و 16 برگ سند دیگر نیز در حال انجام امور اولیه ثبتی است.

وی افزود: اراضی فرودگاه بیرجند بیش از 741 هکتار است که از این میزان نزدیک به 150 هکتار اراضی قدیمی فرودگاه بیرجند است که سند آن سالیان قبل صادر شده است و حدود 350 هکتار نیز اراضی دولت است که مربوط به منابع طبیعی و زمین شهری است

 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.