کرمانشاه؛

رزماری گیاه خوش اخلاق

شریفی کارشناس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی گفت: رزماری مدت ها است که به دلیل ویژگی تقویت حافظه شناخته شده است .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛شریفی کارشناس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی گفت :بررسی ها نشان می دهد این گیاه دارای «اسید کارنوسیک» است که در حفظ سلامت اعصاب و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر موثر  است.
 
وی همچنین از بوییدن این گیاه در تقویت حافظه را بسیار موثردانست و گفت:محققان معتقدند بوییدن رزماری علاوه بر تقویت حافظه در بهبود خلق و خو د افزایش روحیه مثبت در افراد نیز تاثیرگذار است .
 
شریفی با بیان اینکه افراد مبتلا به سردردهای میگرنی می توانند مقداری رزماری را در آب بجوشانند سپس با آن بخورندافزود:رزماری نه تنها برای درد میگرن موثر است بلکه روغن این گیاه می تواند به عنوان درمانی طبیعی برای بهبود دردهای التهابی مفاصل و دردهای عضلانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت:مصرف این گیاه به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا و ضد التهابی به تقویت سیستم ایمنی  بدن کمک می کندرزماری اغلب برای درمان مشکلات گوارشی همچون  بهم خوردگی معده، سوء هاضمه و یبوست و مشکلات گوارشی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
 
شریفی افزود:گیاه رزماری همچنین موجب تحریک ریشه مو و رشد  آن می شود. بررسی ها نشان می دهد افرادی که دچارریزش مو هستند، می توانند مقداری افشرده این گیاه  را روی پوست سر بمالند و سپس سرشان را ماساژ دهند

وی گفت:مصرف روغن گیاه رزماری به عنوان درمانی طبیعی برای افرادی که گردش خون ضعیف دارند، توصیه می شود هرچند تا کنون هیچ مطالعه علمی برای تایید این تاثیر رزماری انجام نشده است.

شریفی افزود:گیاه رزماری شست و شو دهنده طبیعی دهان محسوب می شود. برای استفاده از این خاصیت رزماری، مقداری از آن را داخل آب گرم خیس کنید و پس از صاف کردن آن، مایع را داخل دهان شست و شو دهید.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.