کرمان؛

احیای شورای تامین اجتماعی ضروری است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بین 17 تا 20 درصد ارزش بازار سرمایه کشور مربوط به سازمان تامین اجتماعی است، گفت: احیای شورای عالی تامین اجتماعی یک ضرورت در کشور است.

احیای شورای تامین اجتماعی ضروری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانمحمدرضا پورابراهیمی گفت: اساس بحث در تامین اجتماعی از اینجا آغاز می شود که رویکرد و نگاه دولت ها به حوزه بیمه که عمدتا سازمان تامین اجتماعی است، اداره سازمان های بیمه ای است.
 
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی سازمانی کاملا غیر دولتی است و در گذشته پرداخت هایی از سهم دولت انجام می شد که چند سال پرداخت نشده است و خالص منابع تامین اجتماعی، مربوط به کارگران و کارفرمایان است و باید توسط همین افراد اداره شده و دولت نظارت گر باشد.
 
وی افزود: در حوزه تامین اجتماعی در دولت قبل اقداماتی که خلاف بیّن قانون بوده انجام شده و باید رفع شوند.
 
وی با اشاره به اینکه بیمه، مالیات و بانک بستر بسیاری از مسائل و مشکلات بنگاه های اقتصادی کشور هستند، گفت: اصلاح ساختار نظام بانکی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است.
 
وی خاطرنشان کرد: در راستای موضوع مالیات ها نیز، یکی از چالش های مهم ما مالیات ارزش افزوده بوده است که از سال گذشته با پیگیری های انجام شده، لایحه اصلاح قانون ارزش افزده به مجلس آمده و کلیات آن تصویب شده است.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بحث ما این است برای تحقق کارآمدی اقتصادی، ساختارها باید به دست متولیان آنها داده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز کارگر و کارفرما نقشی در اداره سازمان تامین اجتماعی در کشور ندارند و این یک نقص بزرگ است و نمونه این را در سایر صندوق ها نیز مشاهده می کنیم.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.